QlikTech utökar sitt partnerprogram och adderar fler Technology Partners

QlikTech (NASDAQ: QLIK) ledande inom Business Discovery adderar fler ledande Technology Partners till sitt partnerprogram Qonnect. Fördelen för kunden blir expanderade lösningar med sömlös integrering. QlikTechs kunder får bland annat hjälp med affärslösningar, operativsystem, integrerings- och utvecklingsverktyg.

”Det är helt avgörande för oss att våra Technology Partners delar vår syn på enkelhet och förstår hur IT ska stödja kundens komplexa affärsprocesser. Tillsammans med våra Technology Partners levererar vi marknadsledande lösningar till våra kunder” säger Mats Ferm, Nordenchef på QlikTech.

I fjol kopplades Informatica till QlikTechs partner program och i år har en handfull nya leverantörer ingått i samarbetet, däribland DataRoket, Star Analytics, expressor software och Rosslyn Analytics.

• DataRoket hjälper QlikView att hämta data från olika typer av datakällor, bland annat Hadoop och Business Objects.
  • Star Analytics hjälper QlikView med integrering av applikationer i hybrida datamiljöer. Samarbetet spetsar QlikTechs Business Discovery erbjudande.
  • expressor software hjälper QlikView med förenklad dataintegration och gör att kunderna ges en helhetssyn över den operativa verksamheten.
  • Rosslyn Analytics är en molnbaserad Business Intelligence-lösning som hjälper QlikTech-kunder att identifiera risker inom framförallt finans- och leverantörskedjan.

För mer information om förmåner, krav och rutiner kring QlikTechs Qonnect Partner Program så det att hitta på http://www.qlikview.com/us/partners/partner-programs. Information om hur man får avkastning på sin investering genom att samarbeta med QlikTech finns på http://www.qlikview.com/us/partners/partner-programs/become-a-partner.

jenny.ehle@qliktech.com (jenny.ehle@qliktech.com)

QlikTech (NASDAQ: QLIK) är ledande inom Business Discovery – användardriven Business Intelligence (BI). QlikTechs kraftfulla och lättanvända beslutstödsplattform tillhandahåller analys och sökfunktionalitet av högsta klass samtidigt som den är lika lätt att använda som ett vanligt Office-program. QlikView fungerar tillsammans med traditionella BI-lösningar men adderar även nya möjligheter för direkta analyser utan väntetid som enkelt kan skickas och delas, även som mobilapplikationer. Svenskgrundade QlikTech har sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania i USA och kontor på många håll i världen. QlikTech har över 22 000 kunder i över 100 länder över hela världen. www.qlikview.com