QlikTech utses till en av Sveriges bästa arbetsplatser

Utnämns till ett av de bästa företagen att jobba på i Sverige av Great Place to Work och utses till årets nykomling på Universums studentbarometer för systemvetare.

QlikTech, (NASDAQ: QLIK) ledande leverantör av lösningar för Business Discovery, användardriven Business Intelligence, utses till en av Sveriges bästa arbetsgivare och placerar sig högt på studenters önskelista över attraktiva arbetsplatser.

För fjärde året i rad koras QlikTech till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work. Tidigare har bolaget utmärkt sig bland medelstora bolag och placerat sig bland de tio bästa företagen att arbeta på i tre år i rad. 2012 utses QlikTech till Sveriges nionde bästa bolag att jobba på bland stora bolag i Sverige.

Great Place to Work korar Sveriges bästa arbetsplatser i olika storlekskategorier varje år. Tack vare sin starka tillväxt går QlikTech från klassen medelstora bolag till stora bolag 2012.

”QlikTech som bolag har sedan grundandet haft en ambition att skapa en arbetsplats där medarbetarna känner stolthet till företaget. Utmärkelser som denna är ett kvitto på att vi lyckats med vår ambition”, säger Jonas Nachmanson, Chief Product Strategy Officer på QlikTech.

Great Place to Work rankning grundar sig på tre huvudområden: Medarbetarnas stolthet över vad de gör, medarbetarnas förtroende för ledningen samt kamratskap man känner inom bolaget med sina kollegor.

Universums studentbarometer rankade 340 bolag i Sverige. QlikTech blev årets nykomling och kvalade direkt in på 97:e plats, som en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsplatser bland systemvetare.

jenny.ehle@qliktech.com (jenny.ehle@qliktech.com)

QlikTech (NASDAQ: QLIK) är ledande inom Business Discovery – användardriven Business Intelligence (BI). QlikTechs kraftfulla och lättanvända beslutstödsplattform tillhandahåller analys och sökfunktionalitet av högsta klass samtidigt som den är lika lätt att använda som ett vanligt Office-program. QlikView fungerar tillsammans med traditionella BI-lösningar men adderar även nya möjligheter för direkta analyser utan väntetid som enkelt kan skickas och delas, även som mobilapplikationer. Svenskgrundade QlikTech har sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania i USA och kontor på många håll i världen. QlikTech har över 22 000 kunder i över 100 länder över hela världen. www.qlikview.com