QlikTech utvecklar sin Business Discovery-plattform i samarbete med Salesforce

QlikTech (NASDAQ: QLIK)), ledande inom användarvänlig Business Intelligence, Business Discovery, integrerar Salesforce Chatter med QlikView.

Lanseringen sker i samband med Salesforce.coms konferens Dreamforce i San Franscisco. Med Salesforce Chatter kan QlikView-användare samarbeta och dela sina QlikView-appar mellan olika grupper.

Samarbetet mellan Salesforce och QlikTech innebär att företag och organisationer, på ett smidigt och snabbt sätt, kan fatta beslut utifrån bättre beslutsunderlag. Med hjälp av chattfunktionen kan QlikView-användare kommunicera med varandra och diskutera relevant data och tillsammans ta beslut utifrån gemensamma beslutsunderlag.

QlikTechs Business Discovery-plattform blir nu ännu mer användarvänlig och funktionell för dess användare.

"QlikViews nya chattfunktion gör att olika funktioner inom verksamheten kan bolla data mellan varandra och på så sätt samarbeta tillsammans för snabba beslut", säger Jonas Nachmanson, produktstrategichef på QlikTech.

Genom bättre kommunikation möjliggörs bättre beslutsunderlag. Utvecklingen av QlikTechs Business Discovery-plattform gör det möjligt att säkert dela information och insikter med varandra i realtid medan beslutsunderlagen formas. Med den nya chattfunktionen kommer man också kunna dokumentera vägen fram till beslut.

QlikViews chattfunktion har utformats i samarbete med Centerstance, en leverantör av avancerade och innovativa molnbaserade lösningar. För mer information om hur man kan integrera chattfunktionen med QlikViews applikationer se denna videodemonstration på www.qlikview.com/chatter.

jenny.ehle@qliktech.com (jenny.ehle@qliktech.com)

QlikTechs kraftfulla och lättanvända beslutsstödsplattform hjälper människor att snabbt fatta bättre beslut. Beslutsstödsplattformen QlikView tillhandahåller analys- och sökfunktionalitet av högsta klass samtidigt som den är lika lätt att använda som ett vanligt Office-program. QlikViews unika arkitektur, där all data hålls i datorns internminne i kombination med associativ sökteknik, gör att man blixtsnabbt kan hitta viktiga samband och trender även i extremt stora datamängder. QlikView är också enkelt att implementera och anpassa. Konkurrerande system kan ta månader att få på plats, medan en QlikView-applikation ofta kan sättas upp på dagar eller några få veckor. QlikView är också så lättanvänt att användarna klarar sig med minimal utbildning, normalt bara någon timme. QlikView kan implementeras och driftas i en ”normal” IT-infrastruktur med servrar i nätverk, i molnet, på bärbara datorer eller andra mobila enheter som SmartPhones – för enstaka användare till många tusen samtidiga användare i globala organisationer. Svenskgrundade QlikTech har idag sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania i USA, och har kontor på många håll i världen liksom 1 100 partners. QlikTech har över 13 000 kunder i över 100 länder över hela världen.