QlikTechs partnernätverk fortsätter att bidra till företagets tillväxt

Qonnections 2013 Global Partner Summit drog publikrekord medan industriledande företag fortsätter med QlikTech som sin samarbetspartner inom BI.

QlikTech, (NASDAQ: QLIK) samlade aktörer inom Business Discovery - användardriven Business Intelligence (BI) på Qonnections 2013, företagets årliga globala partnerkonferens. Genom fortsatt fokus på sitt partnernätverk har QlikTech utökat sitt partnerprogram Qonnect till fler än 1 500 partners i 100 länder. Under 2012 fick QlikTech 54 % av sina programvarulicenser och första årets faktureringar av underhållsavtal via sina partner.

Under 2012 fördjupade QlikTech samarbetet med sina partner. I september 2012 lanserade QlikTech QlikMarket, en nätbaserad marknadsplats som hjälper QlikTechs partner att identifiera nya affärsmöjligheter.

Peter McQuade som ansvarar för allianser och försäljningspartner för QlikTech har utsetts till en av 2013 år chefer inom IT av UBM Tech Channel Computer Reseller News (CRN). Denna prestigefyllda lista över inflytelserika ledare inom IT-kanal marknaden ger erkännande till chefer direkt ansvariga för att driva försäljning och tillväxt inom sin organisation. Listan, som är utvald av CRNs redaktion, finns tillgänglig på www.crn.com.

"QlikTech är starkt dedikerade till våra partner och den tillväxt de driver och vi kommer att fortsätta att investera och förbättra vårt program baserat på den feedback vi får från våra partner", säger McQuade. "Jag är stolt över att se att det fortsatta införandet och expansionen av QlikView driver tillväxten för våra partners. Vår Qonnections 2013 Global Partner Summit är avsedd att hjälpa våra partner att vidareutveckla sina specialområden så att de kan fortsätta att öka sina försäljningsmöjligheter för sina företag och öka värdet de levererar till sina kunder.

Nästan 1000 QlikTech-partner från hela världen har samlades på Qonnections 2013-konferensen på Atlantis Paradise Island i Bahamas för att dela erfarenheter från QlikView Business Discovery-plattformen. Qonnections-sponsorer inkluderar
GeoQlik, CIA Partners, Corporate Planning AG, IPC Global, Lavastorm, NPrinting, ParAccel, Teradata, och Trillium Software.

QlikTech (NASDAQ: QLIK) är ledande inom Business Discovery – användardriven Business Intelligence (BI). QlikTechs kraftfulla och lättanvända beslutstödsplattform tillhandahåller analys och sökfunktionalitet av högsta klass samtidigt som den är lika lätt att använda som ett vanligt Office-program. QlikView fungerar tillsammans med traditionella BI-lösningar men adderar även nya möjligheter för direkta analyser utan väntetid som enkelt kan skickas och delas, även som mobilapplikationer. Svenskgrundade QlikTech har sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania i USA och kontor på många håll i världen. QlikTech har över 27 000 kunder i över 100 länder över hela världen. www.qlikview.com