QlikTechs VD Lars Björk intar politikens absoluta finrum

Medverkar i panelen ”Extreme Innovation” på e-G8-toppmötet i Paris

QlikTech meddelar idag att företagets VD Lars Björk kommer att vara en av talarna vid e-G8-toppmötet i Paris. Internet-toppmötet presenterades av Frankrikes president Nicolas Sarkozy nu i veckan och är en plattform för samtliga stora aktörer inom Internet. Under G8-mötet i Deauville samlas stats-och regeringscheferna för världens ledande ekonomier och diskuterar Internets framtid. Syftet är att informera och bidra med visioner kring Internets betydelse och påverkan på samhället och ekonomin till G8-toppmötet.

Framstående och välmeriterade aktörer inom Internet, däribland Mark Zuckerberg, Eric Schmidt och Jeffrey Bezos, kommer att delta i Internet-toppmötet i Paris den 24-25 maj 2011. De prioriterade frågorna på toppmötet är den mobila webbens revolution, framtiden för e-handel samt paradigmskiftet inom tekniken som kommer att utgöra morgondagens Internet. Workshop-sessionerna kommer fyllas av diskussion med fokus på nystartade företag, Internets påverkan på media, värdeförmedling, e-förvaltning och rörlighet inom webben.

För sitt rykte som en ”disruptor” inom Business Intelligence (BI), är Lars Björk inbjuden att medverka i följande modererade panel:

Internet: Ökad ekonomisk tillväxt
Session: The Disruptors Extreme Innovation
Tid: Onsdagen den 25 maj, kl. 15-16 (03:00)
Rum: Workshoptält nr. 1
Moderator: Loic Le Meur / Grundare, Seesmic och Le Web

jenny.ehle@qliktech.com (jenny.ehle@qliktech.com)

QlikTech (NASDAQ: QLIK) är ledande inom Business Discovery – användardriven Business Intelligence (BI). QlikTechs kraftfulla och lättanvända beslutstödsplattform tillhandahåller analys och sökfunktionalitet av högsta klass samtidigt som den är lika lätt att använda som ett vanligt Office-program. QlikView fungerar tillsammans med traditionella BI-lösningar men adderar även nya möjligheter för direkta analyser utan väntetid som enkelt kan skickas och delas, även som mobilapplikationer. Svenskgrundade QlikTech har sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania i USA och kontor på många håll i världen. QlikTech har över 16 000 kunder i över 100 länder över hela världen. www.qlikview.com