Rädda Barnen väljer QlikView för att snabbare kunna stödja och analysera humanitära insatser

QlikView, som utvecklas av ledaren inom området Data Discovery Qlik (NASDAQ: QLIK), hjälper Rädda Barnen att agera snabbare och bättre när det inträffar stora katastrofer och analysera olika insamlingsaktiviteter med målsättningen att bidra till att rädda liv.

Rädda Barnen väljer QlikView då det är ett beslutsstöd som snabbt ger organisationen insikt, vilket gör att de fortare kan sätta in kampanjer för att rädda liv. Att enkelt kunna analysera insamlingsbehov vid katastrofer, i egen regi och tillsammans med andra humanitära organisationer, ställer mycket höga krav på beslutstödslösningen.

-  QlikView skapar nya möjligheter för oss att kunna analysera verksamheten, dela uppdaterad information till ledning och bidragsgivare. Vi strävar efter att skapa en humanitär organisation i absolut världsklass, säger Lena Lindblad, Rädda Barnens CIO.

-  Qlik arbetar kontinuerligt med att hjälpa humanitära organisationer, säger Johan Salenstedt, Vice President Nordic Region på Qlik. Med Qliks Business Discovery-plattform kan organisationer enkelt visualisera samband, även i big data. Vi ser gärna att fler hjälporganisationer söker sig till oss för att få hjälp. Antingen lokalt eller via vårt globala CSR-program, Change Our World.

Med hjälp av QlikView får Rädda Barnen:

• Ökad insikt och visuell bild av bidragsgivare för personer som dagligen arbetar med detta
  • Ett anpassningsbart beslutstödsvektyg som snabbt kan ändras efter organisationens krav

Qliks partner Millnet BI implementerade lösningen hos Rädda Barnen.

Change Our World, används av 50 organisationer som bedriver humanitärt arbete i 18 länder spridda över sex kontinenter. Vita Huset i USA är en av de institutioner som använder QlikView för klimatarbetet med Circle of Blue.
Välgörenhetsorganisationer som är intresserade av att söka ett Change Our World-stipendium kan besöka http://www.qlik.com/us/company/community-service

Om Qlik

Qlik (NASDAQ: QLIK) är ledande inom området Data Discovery och tillhandahåller intuitiva lösningar för visualisering- och analys av data. Drygt 33 000 kunder förlitar sig på Qliks lösningar så att de enkelt kan tillgodogöra sig stora mängder information från många olika typer av källor och utforska dolda samband i data som leder till insikter som skapar nya idéer. Svenskgrundade Qlik har sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania i USA och har kontor på många håll i världen samt över 1 700 partner i fler än 100 länder.