Förändring av antalet aktier och röster i CDON Group

Pressmeddelande, Malmö, 28 juni 2013

CDON Group AB (publ) (”CDON Group”) meddelade idag att det sammanlagda antalet aktier i CDON Group uppgår till 99.988.186. Ökningen av antalet aktier hänför sig till 33.171.062 stamaktier som emitterats under juni 2013 i CDON Groups företrädesemission.

Antalet aktier och röster i CDON Group uppgår per den 28 juni 2013 till 99.988.186, varav 99.513.186 stamaktier och 475.000 C-aktier. Samtliga 475.000 C-aktier innehas av CDON Group.

För ytterligare information, besök cdongroup.com eller, kontakta:

Tfn: +46 (0) 700 80 75 04
E-post: press@cdongroup.com, ir@cdongroup.com

Informationen är sådan som CDON Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 juni 2013 klockan 13:00.

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har Bolaget utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com och Lekmer.com), Mode (Nelly.com och Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.com). CDON Groups Internetbutiker attraherade omkring 244 miljoner besök och mer än två miljoner unika kunder under 2012.