• Nelly Group/

Qliro Group utser nuvarande finansdirektör Mathias Pedersen till VD och David Granath till ny finansdirektör

Pressmeddelande, Stockholm, 4 maj 2020

Qliro Group har utsett nuvarande finansdirektör Mathias Pedersen till ny VD samt nuvarande Head of Business Control David Granath till ny finansdirektör från och med den 1 juni. Som tidigare kommunicerats lämnar Marcus Lindqvist sitt uppdrag som VD men fortsätter som styrelseledamot i CDON.

Mathias Pedersen och David Granath har haft sina nuvarande tjänster på Qliro Group sedan 2016. Förändringen sker den 1 juni.

–Mathias har en gedigen finansiell och operativ kompetens och erfarenhet som CFO för flera börsnoterade bolag och har därtill arbetat med investeringar för ledande institutioner. Vi har arbetat tillsammans med genomförandet av Qliro Groups strategi och jag ser framemot att slutföra uppdelningen av koncernen med Mathias som VD. Jag vill också tacka Marcus för hans värdefulla insatser med att renodla koncernen och stärka dotterbolagen, säger Christoffer Häggblom, styrelseordförande Qliro Group.

–Jag ser fram emot att slutföra uppdraget med att dela upp gruppen. Som tidigare kommunicerats är planen att notera dotterbolaget Qliro AB och att dela ut CDON till Qliro Groups aktieägarna, säger Mathias Pedersen, tillträdande VD på Qliro Group.

Mathias Pedersen har varit finansdirektör på Qliro Group sedan 2016. Tidigare har han bland annat arbetat på Kinnevik, East Capital, Wallenberg-stiftelserna och Investor.

David Granath har varit Head of Business Control på Qliro Group sedan 2016. Tidigare har han arbetat med affärsutveckling och business control på Dustin och varit management-konsult på Applied Value.

Denna information är sådan information som Qliro Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 4 maj 2020 klockan 21.30.

Niclas Lilja, Investor Relations
E-post: ir@qlirogroup.com

Qliro Group är en ledande nordisk e-handelsgrupp inom konsumentvaror, livsstilsprodukter och närliggande finansiella tjänster. Qliro Group driver den ledande nordiska marknadsplatsen CDON, modevarumärket Nelly.com och Qliro AB som erbjuder finansiella tjänster till handlare och konsumenter. Under 2019 omsatte gruppen 2,9 miljarder kronor. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet ”QLRO”.