Experter och analytiker gästar Qmatics årliga konferens Great Experience

Intresset för Qmatics årliga konferens Great Experience, som i år anordnas i Istanbul i Turkiet, har varit stort då eventet redan är fullbokat. Både kunder, partner och framstående analytiker från hela världen kommer att delta, vilket är ett tydligt tecken på att företag börjat inse vikten av att satsa på sammanhängande kundresor och bättre integration mellan fysisk miljö och den digitala domänen.

Bland höjdpunkterna märks huvudtalaren Bob Thompson, vars tankesmedja CustomerThink Corporation, inspirerat människor som arbetar med Customer Experience i över 15 år. Bob Thompson kommer bland annat att avslöja vad som kännetecknar de företag och organisationer som är världsledande inom Customer Experience. Andra intressanta profiler på plats är bland annat Fredrik Holmvik, chef på ICA Media, Customer Experience experten Terry Green från Storbritannien, Luc Heijne från Orange/Mobistar samt Carl Hynes, Head of Branch Transformation and Self-service Banking, Barclays.

Även den välkände talaren, analytikern- och seniorkonsulten Jonathan Browne, från analys- och konsultföretaget Forrester kommer att hålla en presentation och delta i en paneldebatt. Jonathan Browne menar att företag i dag verkligen måste förstå vad som driver dagens konsumenter för att lyckas:

”Inom många industrier, inklusive retail, hälso- och sjukvård samt bank- och finans, höjer företagen nu ribban inom området Customer Experience. Det är en positiv nyhet för konsumenterna, men det är samtidigt dåliga nyheter för företag som bara lyckas med att vara medelmåttiga. Från och med i dag räcker det inte bara med att tro att du känner dina kunder – du måste verkligen veta vad dina kunder bryr sig om för att kunna leverera positiva upplevelser”, säger Jonathan Browne.

Under konferensen kommer Qmatic att bjuda på både inspiration och ny kunskap om hur man kan förbättra kundupplevelser i fysiska miljöer, bland annat med hjälp av nya digitala strategier och verktyg. Konferensen öppnas av Qmatics Sven-Olof Husmark, Vice President Marketing & Product Management och populär bloggare  inom området Customer Experience på CustomerThink.com.

”Intresset har överträffat alla förväntningar, just nu har vi deltagare från 44 länder som snart kommer att vara på väg till Istanbul. Men att intresset för Customer Experience är så stort är egentligen kanske inte så förvånande. I en undersökning som vi nyligen genomförde såg vi ett stort gap i hur serviceleverantörer uppfattar kundupplevelsen jämfört med kunderna. När 82 procent av detaljhandlarna sade att de gav bra service så höll 72 procent av kunderna inte med om detta. Great Experience 2014 handlar bland annat om vad man kan göra för att förbättra den här situationen”, säger Sven-Olof Husmark.

Qmatic är det ledande bolaget inom Customer Experience Management och bolagets lösningar integrerar onlinekanaler med personliga möten för att skapa en enhetlig kundupplevelse. Qmatic hanterar kundresan från den första kontakten och inhämtar data vid varje tillfälle där kunden kommer möter personal eller självbetjäningspunkter.

Konferensen Great Experience äger rum i Istanbul mellan den 30 september och 1 oktober 2014.