Qmatic förstärker med viktiga nyckelrekryteringar

Report this content

Qmatic har under våren genomfört två viktiga rekryteringar där Henrik Nordström utsetts till VP Global Channel Development och Kristina Larsdotter-Lane har utsetts till VP Indirect Sales East APAC.

Henrik Nordström kommer bland annat leda arbetet med att förstärka relationerna till Qmatics partners och accelerera rekryteringen av partners. Han kommer senast från FLIR Systems.

– Qmatic är ett spännande bolag som är världsledande på Customer Experience och som gjort en spännande förändringsresa de senaste åren med en ny produktportfölj och nya kanaler. Jag ser fram emot att vara med och förstärka och accelerera antalet globala partners, säger Henrik Nordström, VP Global Channel Development, Qmatic.

Kristina Larsdotter-Lane kommer senast från Sabre Airline Solution och Carmen Systems som är en del av Boeingfamiljen.

– Qmatics lösningar bygger på det viktigaste perspektivet – kundens. Jag ser fram mot att arbeta med att stärka Qmatics närvaro i Asien- och Stillahavsområdet, en komplex marknad som ställer krav på koordination, flexibilitet och ledarskap, säger Kristina Larsdotter-Lane, VP Indirect Sales East APAC.

Kristina Larsdotter-Lanes uppdrag är att stärka Qmatics närvaro och identifiera nya marknader i Asien- och Stillahavsområdet, en region som hon har 11 års erfarenhet av att arbeta i.

För mer information:

Michael Hallén, CEO Qmatic Group

46(0)31-756 4616, michael.hallen@qmatic.com

Qmatic är ledande när det gäller att maximera möjligheterna till optimala kundmöten. Qmatics lösningar integrerar onlinekanaler med personliga möten för att skapa en sömlös kundupplevelse. Qmatic hanterar kundresan från den första kontakten och inhämtar data vid varje tillfälle där kunden kommer möter personal eller självbetjäningspunkter, allt för att skapa en överlägsen kundupplevelse och märkeslojalitet. Qmatic är ledande inom finanssektorn, detaljhandeln, hälso- och sjukvård samt offentlig sektor och genom dotterbolag och partnernätverk är man verksamma globalt i över 122 länder med en årlig omsättning på drygt 500 MSEK. Exempel på detaljhandelskunder är Elgiganten, Samsung, Apotek Hjärtat, ICA, Time Warner Cable, Vodafone, Samsung, Carrefour, Marks& Spencer, T-Mobile och Orange. Varje år används ett Qmatic system nästan 2 miljarder gånger någonstans i världen. Läs mer: www.qmatic.com, mobile.qmatic.com