Qmatic förstärker sitt nordiska team

Qmatic är ledande inom Customer Experience Management, ett av de hetaste områdena inom IT just nu. Bolaget har på kort tid rekryterat två personer för att förstärka det nordiska teamet. Robert Olsson är ny Nordic Operations Manager och kommer senast från TeliaSonera och Peter Theorell är ny Managing Director Qmatic Nordic och kommer senast från Dell.

Det svenska företaget Qmatic är störst i världen på lösningar som maximerar möjligheterna till optimala kundmöten. Med bland annat kösystem och mobila lösningar för integrerade kundresorkombineras onlinekanaler med personliga möten, vilket skapar sömlösa kundupplevelser. Qmatics system finns i fler än 120 länder inom bank, offentlig sektor, sjukvård och detaljhandel.

Qmatic förstärker nu i Norden med Peter Theorell, Managing Director Qmatic Nordic och Robert Olsson, Nordic Operations Manager på Qmatic.

Robert Olsson har bred erfarenhet av projektledning från bland annat IT- och telekombranschen både i Sverige och utomlands. Han kommer senast från TeliaSonera som Project och R&D Manager. Tidigare har han även arbetat på Ericsson och Capgemini.

• Qmatic är ett världsledande bolag inom ett spännande område, vilket känns extra roligt. Jag ser fram emot att få chansen att vara involverad i alla möjliga frågor inom bolaget. Målet är att vi ska lägga mycket fokus på våra kunder, få effektivare leveranser och lönsamma affärer, säger Robert Olsson.

Peter Theorell kommer senast från Dell som Sales Manager. Han har flera års bakgrund som Sales Manager och Account Manager inom olika områden hos bland annat Dell.

• Jag är mycket glad att ha fått detta förtroende och är ödmjuk inför uppgiften. Det ska bli kul att få arbeta på ett internationellt företag med marknadsledande lösningar, kompetenta medarbetare och ett professionellt sätt att hantera kunder. Jag ser fram emot att få leda Qmatic Norden i nästa fas av utvecklingen där vårt Nordiska marknadsledarskap ytterligare skall stärkas, säger Peter Theorell.