Qmatic lanserar e-handel för kösystem och avspärrningsprodukter

Qmatic, världens största leverantör av kösystem och kundflödeslösningar, lanserar idag en utökad service via sin nya butik och webbshop på Internet,www.q2order.com. På Q2order kan kunder nu på ett enkelt sätt beställa ett brett sortiment av olika avspärrningsprodukter ur sortimentet Guideline samt det nya, innovativa kösystemet för mindre butiker och kontor, Q-Guide 400 och Q-Guide 400+.

- Vi ser en stor efterfrågan för våra lösningar och produkter säger Sven-Olof Husmark, VD på Q-Matic Sverige AB. Vi har de senaste tre åren tredubblat vår omsättning i Sverige framförallt med avancerade kundflödeslösningar för större sjukhus, banker och detaljhandelskedjor. Tillväxten av enklare system är också stark och genom lanseringen av Q2Order gör vi det enklare för våra mindre kunder att, med kreditkort eller via fakturatjänsten Klarna, köpa kvalitetsprodukter från oss till konkurrenskraftiga priser, avslutar Sven-Olof.

Avspärrningsprodukterna under märket Guideline kan fås i ett flertal olika material och färger och har en stabil och flexibel konstruktion med en inbyggd funktion för att minimera skaderisken då ett avpärrningsband tas loss från sin stolpe. En av många kunder som använder Guideline idag är Gekås i Ullared.

Med det nya kösystemet Q-Guide kan en kund lugnt vänta på hjälp utan att riskera att förlora sin plats i kön. Q-Guide 400 är ett enkelt och smidigt kösystemet för såväl butiker, handel, uthyrning - all verksamhet som strävare efter att öka sin effektivitet, sänka kostnader, skapa merförsäljning och ge nöjdare kunder och personal. En av de första kunderna att börja använda Q-guide 400 är Sveriges ledande ishockeybutik Sportringen/Tinghockey.