Qmatic talade om de bortglömda fysiska kanalerna på Multikanalstrategidagen

Qmatics expert på Customer Experience, Alistair Agnew, höll ett föredrag på Multikanalstrategidagen i Stockholm den 23 oktober, där han efterlyste ”the lost continent” – det vill säga de fysiska kanalerna som står för hela 86 procent av all världens försäljning.

Föredraget utgick från hur man kan förbättra kundupplevelsen i fysisk miljö inom till exempel handel, bank, vård och offentlig sektor, och var det enda föredraget under hela konferensen som utgick från den fysiska miljön och hur den kan integreras med de digitala kanalerna.

Multikanalstrategidagen är en årligt återkommande konferens som handlar om digitala och analoga marknadsstrategier. Konferensen anordnas av analys- och utbildningsföretaget Inspectum.

Inspectum har sedan 2004 utvecklat och marknadsfört produkter och tjänster som på kontinuerlig basis mäter hur olika marknadssegment inom IT och Telecom utvecklar sig och hur denna utveckling kan påverka företagens strategiska, taktiska och operativa beslut.