• Qmatic/

Qmatics Terry Green coachar världsbanker i Customer Experience Management i Malaysia

Report this content

Quest Masterclass arrangerar 10-13 mars 2015 sin årliga fyra dagar långa workshop i Customer Experience Excellence. Detta år går workshopen av stapeln i Malaysia med fokus på att utveckla kundupplevelsen inom banksektorn.

För bankernas del innebär detta exempelvis att man kan utveckla processer där kunden kan boka möten själv och identifiera sig när han eller hon kommer in på kontoret. Man kan koppla kundbeläggningen direkt mot efterfrågade experter, till och med via videokonferens om experten sitter på ett annat kontor. Man kan också förbättra kundupplevelsen på kontoret avsevärt genom att låta kunder som besöker kontoret spontant ange vad man vill ha hjälp med.

Kursledaren är ingen mindre än Terry Green – medgrundare av Qmatic och internationellt erkänd expert på kundupplevelser med över 25 års erfarenhet av att utforma och implementera innovativa kundupplevelser och lösningar.

Terry Green har arbetat med lösningar åt några av världens största varumärken som Peugeot, Vodafone och Dunlop Tyres och varit konsult åt bland annat Bank of America, Barclays och National Westminister Bank.

Workshopen innehåller utöver teori och genomgångar av aktuella case också moment som ”Retail Safari” där deltagarna får inspireras av kundupplevelser från andra branscher än banksektorn.

Masterkursen riktar sig till personer inom banksektorn på ledande positioner inom försäljning, kundservice och marknadsföring.

Kursen äger rum på Hotel Grand Millenium i Kuala Lumpur, Malaysia, 10-13 mars 2015.

Mer information finns här: http://www.questmasterclass.com/master-class-event/the-4th-annual-customer-experience-excellence-2015.html

För mer information, kontakta:

Sven-Olof Husmark

Vice President, Marketing & Product Management

sven-olof.husmark@qmatic.com

+46317564600

Qmatic är ledande inom Customer Experience Management och har skapat Customer Flow Management (CFM) en metod för att analysera och förbättra kundresan. Företaget är världens största företag inom effektivisering av kundflöden. Qmatics lösningar; kösystem, digital signage, mobilappar, kundräknare finns i mer än 122 länder inom bank, offentlig sektor, sjukvård och detaljhandel. Varje år passerar två miljarder människor, motsvarande nästan en fjärdedel av jordens befolkning, genom ett Qmatic-system.

I år deltar följande banker i Customer Experience Excellence workshop; Bai Co, Bank of Ceylon, PT Bank Rakyat Indonesia, PT Bank CIMB Niaga Tbk, State Bank of India och State Bank of Mauritius.

Bland banker och finansbolag som deltagit i tidigare Customer Experience Excellence workshops kan nämnas:

Affin Bank Berhad, Al Rajhi Banking & Investment Corporation Berhad, Allahabad Bank, Alliance Finance Company, Allied Bank, AmBank (M) Berhad, Arab African International Bank, Axis Bank Bahrain Credit Bangkok Bank Public Company, Bank ALJazira, Bank Asia, Bank Muamalat Malaysia, Berhad Bank Negara Malaysia, Bank of Asia Nepal, Bank of Baroda, Bank of Ceylon, Bank Rakyat, Canara Bank, Central Bank of India, Cim Finance, CIMB, Bank Indonesia Commercial, Bank of Ceylon, DBS Bank, DFCC Bank, Exim Bank of India, Exim Bank of Malaysia, Gulf Bank, Kuwait Habib Bank, Hatton National Bank, IDBI, IDBI Bank, Indian Overseas Bank, Karvy Financial Services, KASB Bank, Kuwait International Bank, L&T Finance, Malayan Bank Berhad, MCB Bank, Metropolitan Bank & Trust Company, National Bank of Abu Dhabi, National Development Bank PLC, Oriental Bank of Commerce, Peoples Bank, Pitney Bowes Software, PT.Bank Nagera Indonesia (Persero) Tbk, PT.Bank Danamon Indonesia Tbk, Pubali Bank, Public Bank Berhad, Reserve Bank of India, RHB Banking Group, Rizal Commercial Banking Corporation, Seylan Bank PLC, SIAM Commercial Bank, Silk Bank, Silk Bank Limited, SME Bank, Soneri Bank, Standard Bank, State Bank of India, State Bank of Mauritius, The Islamic Development Bank, The Karur Vysya Bank, TMB Bank, Public Company, Union Bank of

Philippines, United Bank Limited och UOB Bank (M) Berhad.

Sven-Olof Husmark

Vice President, Marketing & Product Management