Robert Ekström ny VD på Qmatic

Tech- och mjukvaruveteranen tar med sig 25 års tillväxtexpertis till den globala kundupplevelseledaren Qmatic

Qmatic, en global ledare inom Customer Journey Technology and Insights, meddelar idag att Robert Ekström blir företagets nya VD. Ekström är en erfaren ledare som tidigare innehaft ledarroller i flera tillväxtorienterade teknologi- och produktdrivna företag.

Qmatic hjälper offentliga och privata verksamheter i mer än 120 länder att erbjuda individanpassade och sömlösa kundupplevelser på nätet, i mobilen och i den fysiska miljön. Qmatics lösningar används i stor utsträckning av företag inom hälso- och sjukvården, detaljhandeln och bankindustrin, men också inom offentlig verksamhet. Qmatics plattform och insikter om kunderna skapar möjligheteter att leverera personliga upplevelser längs kundresan.

Robert Ekström kommer till Qmatic från rollen som VD på Sivers IMA, ett svenskt börsnoterat teknikbolag. Dessförinnan var han VD på ett flertal andra teknikföretag. Robert Ekström har också haft ledande befattningar på teknikföretagen NCR, Microsoft and Digital Equipment.

– Som företrädare för styrelsen, Qmatics anställda och våra partner runt om i världen är jag mycket glad över att välkomna Robert ombord som VD på Qmatic, säger Qmatics styrelseordförande Anders Harrysson.

– Jag är övertygad om att Roberts ledarskap kommer bidra med ytterligare innovation och global tillväxt för Qmatic, i linje med vårt mål att hjälpa våra kunder erbjuda bättre kundupplevelser.

– Jag är mycket glad över att få arbeta tillsammans med Qmatics branschledande team och för möjligheten att utveckla ett redan starkt varumärke och företag globalt, säger Robert Ekström.

Det är rätt fantastiskt att vi redan idag möjliggör nästan 2 miljarder kundresor varje år.

– I takt med att kundupplevelser och realtidsbaserade, datadrivna beslut blir allt viktigare för hur många företags varumärken uppfattas, har Qmatic en perfekt position att med vårt erbjudande och globala närvaro skapa tillväxt genom att hjälpa våra kunder möta dessa nya krav.

För mer information, vänligen kontakta:

Robert Ekström, VD Qmatic
robert.ekstrom@qmatic.com

Qmatic Group är en marknadsledande teknologileverantör inom området Customer Journey Management and Insights. I mer än 30 år har vi hjälpt privata och offentliga organisationer att skapa fantastiska kundupplevelser med mjukvaru- och hårdvarulösningar som sömlöst hanterar digitala och fysiska kundmöten. Vår integrerade mjukvaruplattform och BI verktyg ge insikter för att bättre hantera kundinteraktioner, driva kampanjer och optimera personal och resursplanering. Qmatic möjliggör 1,8 miljarder kundresor varje år och är verksamma i mer än 120 länder med mer än 300 anställda och huvudkontor i Sverige. www.qmatic.com