• Qred/

Fintechbolaget Qred och bokföringsplattformen Björn Lundén inleder strategiskt partnerskap

Qred är glada att kunna presentera sitt nya partnerskap, denna gång med Björn Lundén – det innovativa kunskaps- och programvaruföretaget som förenklar vardagen för små- och medelstora företag. Partnerskapet kommer att främja bokföringsarbetet för småföretagare och redovisningsbyråer på flera marknader i Europa.

Stockholm, 8 januari 2024 - Qred, Sveriges nyaste bank, inleder ett strategiskt samarbete med kunskaps- och programvaruföretaget Björn Lundén. Björn Lundén hjälper hundratusentals redovisningsbyråer och företag runtom i Europa med deras redovisning, tidrapportering, skatter och löner.

Initialt kommer partnerskapet att rullas ut på den svenska marknaden och kommer då att bestå av integrationen mellan Qred Visa och Björn Lundéns bokföringssystem. Samarbetet innebär därmed att Qred Visa-användares transaktioner kommer att bokföras direkt i deras system för att underlätta både för redovisningsbyråer och för slutkund. Framöver kommer partnerskapet att inkludera samtliga av Qreds marknader och produkter.

– Vi är otroligt stolta över att kunna presentera vårt partnerskap med Björn Lundén där vi initialt kommer att erbjuda en spännande integration av Qred VISA, som kommer att ge enklare tillgång till Qred VISA-kortets förmåner och funktioner. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda en smidigare och mer effektiv lösning för både småföretagare och redovisningsbyråer, säger Helena Rissel, Head of Partnerships på Qred.

Partnerskapet går live på svenska marknaden den 8 januari därefter kommer utrullningen och implementeringen att fortsätta till resterande marknader och produkter.

– Qred blir en klockren partner för oss, som kompletterar vårt utbud med vassa finansiella tjänster som kan hjälpa våra kunder med finansiering i olika stadier av deras utveckling. Och våra vänner redovisningsbyråerna får en extremt smidig hantering av kundernas betalningar, menar Ulf Bokelund Svensson, vd för Björn Lundén AB.

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är nu Sveriges snabbast växande fintechföretag enligt Financial Times. Qred har levererat lönsam tillväxt från start och är marknadsledare i Norden med Sveriges nöjdaste kunder enligt Trustpilot. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Belgien, Norge och Brasilien har Qred gett ut fler än 100 000 lån till småföretag. Ett helt automatiserat och egenutvecklat kreditvärderingssystem gör det möjligt för Qred att snabbt och konkurrenskraftigt förse företagsägare med det stöd de behöver för att växa. Läs mer på: www.qred.se

Om Björn Lundén
Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan 1987 förenklar vardagen för redovisningsbyråer och företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att hantera företagets redovisning, skatter och löner. Björn Lundén är verksamt i Sverige samt sedan 2022 även i Nederländerna och Danmark.

För mer information, vänligen kontakta:
Andrea Romander

Head of Communications & Sustainability