Qred höjer sin lånegräns — vill erbjuda större flexibilitet

Report this content

Qred, banken för småföretagare, höjer maxbeloppet för företagslån. Från och med idag kan småföretagare ansöka om lån upp till 5 miljoner kronor.

Stockholm, 12 juni 2024 - Qred, Europas nyaste bank, höjer idag maxgränsen för lån till småföretagare. Kunder kan nu ansöka om lån på upp till 5 miljoner kronor, en ökning med 3 miljoner kronor från tidigare maxbelopp. Höjningen är en del av Qreds kontinuerliga strävan att bättre möta småföretagares behov och stötta deras affärsmål.

"Vi har sett en ökad efterfrågan från småföretagare för större lånebelopp, särskilt i samband med expansioner och investeringar i deras verksamheter. Genom att höja lånegränsen till 5 miljoner kronor vill vi erbjuda småföretagare större flexibilitet och bättre möjligheter att utveckla sina företag," säger Emil Sunvisson, VD på Qred.

Ökningen har gjorts i fyra av Qreds sex marknader: Finland, Sverige, Norge och Nederländerna, och planeras att implementeras på samtliga marknader inom kort.

För mer information, vänligen kontakta:
Andrea Romander

Head of Communications & Sustainability
andrea.romander@qred.com

Om Qred

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och har snabbt blivit företagsbanken med Sveriges nöjdaste kunder enligt Trustpilot Som enda svenska företag har Qred kvalificerat sig till Financial Times lista över Europas snabbast växande företag fyra år i rad. Qred är marknadsledare i norra Europa inom automatiserade företagslån online. Qred är även stolt vinnare av Nordic Scaleup Award 2024, vilket bekräftar engagemanget för innovation och tillväxt. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien, Belgien och Norge har Qred hjälpt över 50 000 företag att nå nya höjder. Vårt helautomatiserade och egenutvecklade kreditvärderingssystem möjliggör för Qred att snabbt och konkurrenskraftigt erbjuda företagare den finansiering de behöver för att expandera och blomstra.