Qred stärker sin ledningsgrupp med två nya talanger

Report this content

Qred, Europas nyaste bank för småföretag, meddelar idag att Dhanush Raja Lakshmanmurthy har utsetts till Chief Marketing Officer (CMO) och Amanda Gormaz till Chief Human Resources Officer (CHRO).

Stockholm, 4 mars, 2024 - Qred tillkännager idag utnämningen av två nya tillskott till sin ledningsgrupp, Dhanush Raja Lakshmanmurthy som ny CMO och Amanda Gormaz som CHRO.

Dhanush kommer senast från Zettle by PayPal, där han arbetade som Brand Marketing Manager. Dhanush började sin resa på Qred som Head of Digital Marketing och blev senare interim CMO i oktober förra året.

"Jag är mycket glad över att påbörja min roll som CMO på Qred. Att arbeta tillsammans med så talangfulla kollegor i denna snabbrörliga miljö är otroligt spännande. Vårt mål att tillhandahålla finansiering för tusentals småföretag i Europa driver mig, och jag ser fram emot att utveckla en omfattande marknadsföringsstrategi samtidigt som vi stärker vårt varumärke", säger Dhanush Raja Lakshmanmurthy, ny CMO på Qred.

Amanda anslöt sig till Qred 2021 och arbetade senast som Head of HR. Qreds CHRO kommer att övervaka allt som rör personalhantering på Qred genom att säkerställa att vi kan attrahera, behålla och fortsätta utveckla talanger för att uppnå Qreds mål genom en god kvalitet på medarbetarupplevelsen.

"Jag ser fram emot att fortsätta resan tillsammans med företagets viktigaste tillgång: alla dess smarta och inspirerande människor som har byggt Qred till vad det är idag för att kunna stödja entreprenörer på det sätt vi gör. Framför allt ser jag fram emot att fortsätta utveckla hur HR stöder verksamheten och förstås att möjliggöra för våra mycket uppskattade medarbetare att nå sin fulla potential", säger Amanda Gormaz, nya CHRO på Qred.

"Jag är stolt över att meddela att Dhanush och Amanda nu är en del av Qreds ledningsgrupp som vår CMO respektive CHRO. Båda har visat enastående ledarskap och jag är övertygad om att de kommer att fortsätta hjälpa Qred att nå våra långsiktiga mål," säger Emil Sunvisson, VD på Qred.

För mer information, vänligen kontakta:
Andrea Romander

Head of Communications & Sustainability
andrea.romander@qred.com

Om Qred

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är Europas nyaste bank för småföretag. Fintechbolaget har som enda svenska företag kvalificerat sig till Financial Times lista över Europas snabbast växande företag och är marknadsledare i norra Europa. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien, Belgien och Norge har Qred hjälpt över 50 000  företag. Qreds helautomatiserade, proprietära kreditvärderingssystem gör att Qred snabbt och konkurrenskraftigt kan ge företagare den finansiering de behöver för att växa.