• Qred/

Qred tillhandahåller nu Sveriges högsta ränta på sparkonton med bankgaranti

Stockholm, 25 april 2024 - Qred, Europas nyaste bank och ett av Sveriges snabbast växande företag, presenterar idag utvidgningen av sitt produktutbud för att inkludera sparkonton för privatpersoner i Sverige. Detta strategiska drag stärker ytterligare Qreds engagemang för att möta de mångfaldiga finansiella behoven hos sin målgrupp.

Qred erbjuder nu ett pålitligt och bekvämt alternativ för privatpersoner som vill växa sina finanser. Med konkurrenskraftiga räntor och flexibla insättningsalternativ är sparkontona utformade för att möta kundernas olika behov. Qreds användarvänliga onlineplattform säkerställer enkel åtkomst och hantering av medel, vilket ger användarna möjlighet att effektivt nå sina ekonomiska mål.

"Jag är glad att kunna börja erbjuda sparkonton med riktigt konkurrenskraftiga räntor till svenska sparare. Vi kommer att använda pengarna för att hjälpa entreprenörer att skapa ytterligare fler jobb. Det är en win-win." säger Emil Sunvisson, VD på Qred.

Sparkontona lanseras i samarbete med Vilja, den ledande leverantören av insättningslösningar i Norden.

Läs mer om Qreds sparkonton här: https://www.qred.se/sparkonto

För mer information, vänligen kontakta:
Andrea Romander

Head of Communications & Sustainability
andrea.romander@qred.com

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är nu Sveriges snabbast växande fintechföretag enligt Financial Times. Qred har levererat lönsam tillväxt från start och är marknadsledare i Norden med Sveriges nöjdaste kunder enligt Trustpilot. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Belgien, Norge och Brasilien har Qred gett ut mer än 100 000 lån till småföretag. Ett helt automatiserat och egenutvecklat kreditvärderingssystem gör det möjligt för Qred att snabbt och konkurrenskraftigt förse företagsägare med det stöd de behöver för att växa.