Order för 5 mkr till Qualidus AB

Report this content

Order för 5 mkr till Qualidus AB Qualidus AB har fått nya order från Kungsbacka Kommun på 2,5 mkr för datalagring samt från Topeja Resorts om 3 mkr avseende installation av komplett it- struktur. - Därmed har vi säkerställt en stor del av höstens omsättning, säger Lennart Erlandson VD för Qualidus. Dessa order bekräftar vår roll som oberoende partner inom våra verksamhetsområden, datalagring och Windows 2000 migrering. Qualidus omsätter 40 mkr och har ca 25 anställda i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Affärsidéen är att erbjuda företag och offentlig verksamhet, säkra helhetslösningar inom Storage, Backup och Windows 2000 migrering. Kundstocken är jämt fördelad mellan företag och offentlig sektor. Qualidus har tio börsnoterade företag som kunder varav hälften finns bland börsens mest omsatta företag. Inom den offentliga sektorn återfinns de största landstingen. Qualidus AB Lennart Erlandson VD 0708-968010 031-7608010 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020814BIT01220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020814BIT01220/wkr0002.pdf