Qualidus säkerställer datainformation hos Borås kommun

Report this content

Qualidus säkerställer datainformation hos Borås kommun. Borås kommun har uppdragit åt datasäkerhetsföretaget Qualidus att införa en ny och effektivare backup-/ recoverylösning i kommunens förvaltningar. Ordervärdet uppgår till ca 1,5 miljoner kronor. - Detta är en prestigeorder, som vi fått i knivskarp konkurrens, säger Lennart Erlandson, VD i Qualidus AB. Det visar att vi ligger i topp när det gäller den här typen av lösningar. Qualidus omsätter 40 mkr och har ca 25 anställda i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Affärsidéen är att erbjuda företag och offentlig verksamhet, säkra helhetslösningar inom Storage, Backup och Windows 2000 migrering. Kundstocken är jämt fördelad mellan företag och offentlig sektor. Qualidus har tio börsnoterade företag som kunder varav hälften finns bland börsens mest omsatta företag. Inom den offentliga sektorn återfinns de största landstingen. Qualidus AB Lennart Erlandson VD 0708-968010 031-7608010 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/20/20030120BIT00350/wkr0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/20/20030120BIT00350/wkr0004.pdf