Quality Hotels ingår som första hotellkedja ett samarbete med Friends

Report this content

(Solna 15.10.2012) Quality Hotels + Friends = Sant. Som första hotellkedja ingår idag Quality Hotels ett samarbete med antimobbningsorganisationen Friends. I samband med detta byter Quality Hotel Arena, som öppnar i augusti nästa år, namn till Quality Hotel Friends.

Quality Hotels har 24 hotell runtom i Sverige. För ett år sedan togs det första spadtaget till ett nytt Qualityhotell, som kommer att ligga granne med Friends Arena i Solna i Stockholm. Hotellet har till igår hetat Quality Hotel Arena, men byter från och med idag, i och med det påbörjade samarbetet med organisationen Friends, namn till Quality Hotel Friends.

Friends är en icke vinstdrivande organisation som verkar för att stoppa mobbning och skapa ett samhälle där barn och unga växer upp i trygghet och jämlikhet. Det är värderingar som Quality Hotels tycker är viktiga och själva arbetar efter.

Spektakulär namngivningsceremoni
Idag kunde äntligen Petter A. Stordalen, ägare till Nordic Choice Hotels där Quality Hotels ingår, stolt berätta om samarbetet och i en spektakulär namngivningsceremoni avtäcka det nya namnet på hotellets fasad på byggarbetsplatsen i Solna.

–  Inom Nordic Choice lever vi efter en regel; att kunna gå och lägga sig och sova med gott samvete. För oss handlar det om att ta ansvar även utanför hotellets väggar. Friends arbete är ovärderligt, det är något som kommer tusentals svenska barn och ungdomar till hjälp varje dag. Därför är vi mycket stolta över det samarbete som Quality Hotels nu ingår med Friends, och glada över att kunna ge  ett av våra hotell namnet Quality Hotel Friends.

Samarbetet ger Friends tillgång till konferens- och hotellrum på 24 Quality hotell i Sverige, som alla lokalt kommer att stödja Friends verksamhet genom insamlingar och aktiviteter.

–  Att det nya hotellet i Solna döps till Friends är ett tydligt ställningstagande som visar att Quality Hotels är med i kampen för alla barns rätt till en trygg uppväxt. Samarbetet ger även Friends möjligheter att nå ut  till alla gäster på Qualityhotellen över hela Sverige med våra budskap, säger Lars Arrhenius, generalsekreterare på Friends.

Om Friends
Friends är en icke-vinstdrivande organisation vars uppdrag är att stoppa mobbning. Organisationen utbildar och stödjer skolor och idrottsföreningar i hela landet. Friends vision är ett samhälle där barn och unga växer upp i trygghet och jämlikhet.

Om Quality Hotel Friends
Quality Hotel Friends är hotellet för de stora ögonblicken, och öppnar 31 augusti 2013. Hotellet ligger invid den nya nationalarenan Friends Arena i Solna. När hotellet är färdigt kommer det ha 25 våningar och 400 rum. Redan den 27 oktober i år invigs hotellets Stora Bankettsal med plats för 1 800 gäster. Hotellets medarbetare arbetar efter värdeorden engagerade, omtänksamma och levande.

För mer information:
Carl Kjellberg, hotelldirektör/vd Quality Hotel Friends
carl.kjellberg@choice.se
Tel: : +46 (0)768 500 112
Kontaktuppgifter till Quality Hotel Friends medarbetare kommer att vara desamma som innan namnbytet.

Amelie Furborg, pressansvarig Friends
amelie.furborg@friends.se
Tel: +46 (0)704 156 467

För pressbilder:

Quality Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkedjor med en årlig omsättning på mer än 6,2 miljarder och över 9 200 anställda. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Taggar: