Choice Hotels renoverar för tiotals miljoner kronor i Sunne

Report this content

Quality Spa & Resort Selma Lagerlöf i Sunne genomgår just nu en fullständig förvandling. Choice Hotels satsar tiotals miljoner kronor för att hotellet ska återta sin position som Nordens mest exklusiva och moderna spa-anläggning.

Nya Quality Spa & Resort Selma Lagerlöf blir en plats för rofylld tillvaro där modern inredning, färger och former blandas med organiska inslag, nytänkande design och vågade kontraster. En teaterinspirerad miljö där ljus och rörelse ger scenförändringar och skapar nya spännande visuella upplevelser dygnet runt. Ett formspråk som signalerar värme, medvetenhet och inbjuder till eftertanke. Kinesis™ The New Frontier in Free Body Movement Det italienska Wellness-företaget Technogym släpper nu den mänskliga kroppen fri från träningsmaskinerna med Kinesis – ett personcentrerat motståndsbaserat träningssystem – så graciöst att det visats upp på Salone del Mobile design show. Kinesis introducerar ett nytt sätt att träna genom att använda balans och flexibilitet i rörelseschemat. Kinesis kan även förstärka rörelserna i klassiska träningsformer som pilates och yoga och underlätta specifik idrottsträning och rehabiliteringsterapi. Systemet finns redan installerat på Equinox i Santa Monica, Kalifornien och Terme du Marine i Monte Carlo. Nu kan även Quality Spa & Resort Selma Lagerlöf som enda hotell i Norden erbjuda Kinesis. För ytterligare information se vår webbplats www.selmaspa.se För visning, kontakta Lena Bülow per tel: +46 708 99 78 89 eller via e-post lena.bulow@choicehotels.se Quality Spa & Resort Selma Lagerlöf Sundsberg, 686 93 SUNNE Tel: 0565-166 00 Fax: 0565-166 21