• Quartiers Properties AB/

Quartiers har inlett samarbete med det ledande globala design- och innovationsföretaget RAFAEL DE LA-HOZ Architects för att vidareutveckla Boho Club Marbella

Quartiers Properties AB (publ) (”Quartiers” eller ”Bolaget”) har avancerat i processen kring utvecklingen av sina Golden Mile fastigheter och inleder nu ett samarbete med RAFAEL DE LA-HOZ Architects för att utveckla koncept och arkitektur för det nya hotellet på fastigheten Centro Forestal Sueco, samt arkitektur för expansionen av Boho Club Marbella.

I januari pressmeddelande Bolaget sin ambition att utveckla sina Golden Mile fastigheter med upp till 300 hotellrum, villkorat slutligt godkännande från Marbella kommun i detaljplaneprocessen. Processen med kommunen löper på enligt plan och nu anlitas RAFAEL DE LA-HOZ Architects, en ledande global arkitektfirma med bas i Madrid för konceptuell och arkitektonisk utveckling av ett helt nytt hotell på Centro Forestal Sueco, samt en utbyggnad av Boho Club Marbella.

RAFAEL DE LA-HOZ Architects har flera prestigefyllda projekt från runt om i världen på meritlistan och anlitas för att skapa ett nytt landmärke i Marbella.

Med detta projekt sätter vi ribban högt för att inte bara uppfylla, utan att överträffa förväntningarna för vad ett hotell kan erbjuda. Vårt samarbete med RAFAEL DE LA-HOZ Architects utgör en viktig del i genomförandet av denna vision, där vi tillsammans strävar efter att skapa en arkitektur som Marbella aldrig tidigare skådat. Vi är fast beslutna att göra detta till en destination för hela året, inte bara en säsong. Vår ambition är att skapa ett landmärke som stärker Marbellas position som destination och där vårt hotell blir en destination i sig, kommenterar Quartiers VD Andreas Bonnier.

Andreas Bonnier, VD
E-post: andreas.bonnier@quartiersproperties.se
Telefon: +46 733 36 65 77
Hemsida: www.quartiersproperties.com

Quartiers Properties är ett fastighetsutvecklingsbolag i toppskiktet avseende design och kvalitet med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014.