Quartr tecknar avtal med Nordens ledande nätmäklare Nordnet

Report this content

Quartr, med en global databas av earnings calls, tillhörande dokument som rapporter och presentationsmaterial samt finansiell segmentdata, tecknar nu ett avtal med Nordens ledande nätmäklare Nordnet. Genom detta partnerskap får Nordnets nästan två miljoner kunder tillgång till delar av Quartrs databas direkt via sin nätmäklare. Utöver att investerare får starkare underlag för att fatta välgrundade investeringsbeslut får noterade bolag en ny distributionskanal för sin information.

STOCKHOLM & NEW YORK - Quartr (www.quartr.com) passerar i och med detta avtal ytterligare en betydande milstolpe på sin resa att föra aktörer inom finans närmare varandra. Avtalet innebär att Nordnets nästan två miljoner kunder får lättare tillgång till förstahandsinformation från noterade bolag direkt hos sin nätmäklare. Vidare medför integrationen att noterade bolags earnings calls och tillhörande dokument, rapporter och finansiell segmentdata får en bredare och helt ny distributionskanal. Quartrs API kommer hjälpa Nordnet att bygga starkare kundrelationer, bistå investerare med starkare underlag för att fatta välgrundade investeringsbeslut och leda till ökad transparens i marknaden.

– Nordnet är den tredje nätmäklaren på kort tid som vi tecknar avtal med. Det är väldigt glädjande att intresset är så högt för vår API-lösning, som nu kommer skapa värde för både Nordnet och deras nästan två miljoner kunder. Vi är övertygade om att Quartr API kommer vara värdeskapande för både investerare och nätmäklare världen över, och inte minst för noterade bolag då vi möjliggör för dem att nå ut med sina equity stories till en bredare publik, kommenterar Sami Osman, vd och medgrundare av Quartr.

– Informationen från Quartr kompletterar Nordnets erbjudande på ett bra sätt, och ligger i linje med vår ambition att demokratisera sparande och investeringar. Med hjälp av Quartrs databas kan vi nu som första bank i Norden ge de privata investerarna tillgång till information som hittills mest har varit åtkomlig för kapitalförvaltare och investmentbanker, kommenterar Johan Tidestad, kommunikationschef på Nordnet.

Sami Osman, vd och medgrundare, Quartr
sami@quartr.com

Om Quartr
Quartr är ett mjukvarubolag som via sitt ekosystem ger miljontals investerare, analytiker, journalister och andra aktörer som jobbar nära eller inom finans enkel tillgång till förstahandsinformation från noterade bolag genom en rad olika tjänster. Quartrs produkterbjudande inkluderar en webbapp byggd för professionella aktörer, en gratis mobilapp för både iOS och Android, en widget-spelare för Investor Relations-sajter och en API-lösning som ger andra aktörer möjlighet att streama earnings calls live, distribuera rapporter och presentationsmaterial samt finansiell segmentdata från cirka 7 000 noterade bolag. Alla produkter är byggda med samma syfte – att föra aktörer inom finans närmare varandra.

Taggar:

Citat

Nordnet är den tredje nätmäklaren på kort tid som vi tecknar avtal med. Det är väldigt glädjande att intresset är så högt för vår API-lösning, som nu kommer skapa värde för både Nordnet och deras nästan två miljoner kunder. Vi är övertygade om att Quartr API kommer vara värdeskapande för både investerare och nätmäklare världen över, och inte minst för noterade bolag då vi möjliggör för dem att nå ut med sina equity stories till en bredare publik.
Sami Osman, vd och medgrundare av Quartr.
Informationen från Quartr kompletterar Nordnets erbjudande på ett bra sätt, och ligger i linje med vår ambition att demokratisera sparande och investeringar. Med hjälp av Quartrs databas kan vi nu som första bank i Norden ge de privata investerarna tillgång till information som hittills mest har varit åtkomlig för kapitalförvaltare och investmentbanker.
Johan Tidestad, kommunikationschef på Nordnet.