Lån om 3 MSEK är omförhandlade till bättre villkor

I mars 2017 upptogs, i samband med det omvända förvärvet av Lucent Oil AB (publ) och bolagets listning på Aktietorget, lån om totalt 5 MSEK. Av denna summa återbetalades i november 2017 ca 2 MSEK, återstoden, ca 3 MSEK, skulle ha återbetalats den 31 mars i år. Bolaget har genom överenskommelse med långivarna omförhandlat villkoren som innebär att återstoden, ca 3 MSEK, ska återbetalas senast den 31 december 2018 istället för den 31 mars. Den årliga räntesatsen, som tidigare var 16,2 %, har förhandlats ner till 12 % på årsbasis. De långivare som bolaget förhandlat med är Gerhard Dal, Berth von Kantzows Stiftelse samt Hans von Kantzows Stiftelse.

-        De omförhandlade villkoren innebär att QuiaPEG sänker kostnaderna samtidigt som vi kan fokusera på bolagets affärsverksamhet och de pågående avtalsförhandlingarna med ett av de ledande asiatiska bolagen inom pegyleringsbranschen*, säger Marcus Bosson, VD.

*se pressmeddelande 2017-12-20

E-mail: marcus.bosson@quiapeg.com                                                    www.quiapeg.com

Denna information är sådan information som QuiaPEG Pharmaceuticals Holding AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 januari 2018.

Bolagets affärsidé är att återställa förorenade oljor till ursprungligt skick. Genom att kombinera kunskap inom termomekanik och ytkemi erbjuder bolaget unika processer, utrustning och kemikalier till företag i behov av lösningar inom miljöteknik, oljerening och oljeåtervinning.