QuiaPEG presenterar på ChinaBio® Partnering i Shanghai

QuiaPEG Pharmaceuticals Holding AB (publ) som utvecklar förbättrade och patenterbara versioner av kliniskt validerade eller redan godkända läkemedel med hjälp av bolagets teknologiplattform Uni-Qleaver®, har blivit utvalt att presentera på ChinaBio® Partnering i Shanghai den 8-9 maj.

-        Intresset från kinesiska läkemedelsbolag och investerare för teknologiplattformen och läkemedelsprojektet QPG-1029 inom diabetes och övervikt är redan betydande, varför det är extra spännande att få presentera på denna viktiga partneringkonferens, säger Marcus Bosson, VD.

E-mail: marcus.bosson@quiapeg.com                                                     www.quiapeg.com

QuiaPEG Pharmaceuticals Holding AB utvecklar förbättrade och patenterbara versioner av kliniskt validerade eller redan godkända läkemedel, s.k. biobetters. Detta sker på basen av bolagets egna patentskyddade teknologiplattform, Uni-Qleaver®, som tillåter en vald frisättningstid för läkemedlet genom en styrbar kemisk kopplingsenhet.