Riktad nyemission av aktier i QuiaPEG registrerad

Vid årsstämman i QuiaPEG Pharmaceuticals Holding AB (”Bolaget”) beslutade stämman om nyemission av aktier med betalning genom kvittning till Bert von Kantzows stiftelse respektive Hans von Kantzows stiftelse. Teckning av aktierna skedde direkt i stämmoprotokollet och teckningskursen i emissionen uppgick till 4,21 kronor. Registrering av emissionen är genomförd vilket innebär att Bolagets aktiekapital ökats med 320 663,7 kronor till 27 950 374,80 kronor genom emission av 356 293 nya aktier.

E-mail: marcus.bosson@quiapeg.com                                                     www.quiapeg.com

Om QuiaPEG Pharmaceuticals Holding AB

QuiaPEG Pharmaceuticals Holding AB utvecklar förbättrade och patenterbara versioner av kliniskt validerade eller redan godkända läkemedel, s.k. biobetters. Detta sker på basen av bolagets egna patentskyddade teknologiplattform, Uni-Qleaver®, som tillåter en vald frisättningstid för läkemedlet genom en styrbar kemisk kopplingsenhet. QuiaPEG är noterat på Spotlight Stock Market i Stockholm.

Bolagets affärsidé är att återställa förorenade oljor till ursprungligt skick. Genom att kombinera kunskap inom termomekanik och ytkemi erbjuder bolaget unika processer, utrustning och kemikalier till företag i behov av lösningar inom miljöteknik, oljerening och oljeåtervinning.