Handel av Quickbits aktier påbörjas på Boerse Stuttgart

Quickbits aktier kommer med start idag att kunna handlas i Tyskland på Boerse Stuttgart. Boerse Stuttgart GmbH är moderbolag till Nordic Growth Market, den marknadsplats som står bakom noteringsinitiativet. Noteringen på Boerse Stuttgart innebär en möjlighet att, i samarbete med Nordic Growth Market, öka bolagets synlighet på den europeiska kapitalmarknaden.

För att underlätta en kvalitativ prisbild i handeln på Boerse Stuttgart kommer Quickbits största aktieägare, Aurentum I LLP, att ställa upp med ett aktielån till EUWAX AG, som kommer att agera likviditetgarant i Quickbits aktier. EUWAX AG är ett dotterbolag till Boerse Stuttgart GmbH.

Quickbits aktier kommer att handlas på Boerse Stuttgart under ordinarie handelstider, vardagar mellan kl. 09:00 – 17:30.

• En notering på Boerse Stuttgart är ett naturligt nästa steg för Quickbit. Det kommer att stärka vårt varumärke bland institutionella investerare i Europa och samtidigt erbjuda dem en attraktiv investeringsmöjlighet i ett bolag med exponering mot kryptovaluta, säger Mathias Jonsson van Huuksloot, styrelseordförande, Quickbit..

Mathias Jonsson van Huuksloot, styrelsens ordförande, Quickbit eu AB (publ)
mathias@quickbit.com

+31 6 291 900 65