• Quickbit eu AB/

QuickBit eu AB (publ) beslutar om avstämningsdag till den 13 juni 2019 avseende tilldelning av vederlagsfria teckningsoptioner

Som tidigare aviserats i pressmeddelande den 27 februari 2019 har styrelsen i Quickbit eu AB (publ) beslutat att emittera högst 5 834 125 teckningsoptioner berättigande till teckning av totalt 5 834 125 aktier i bolaget, varmed aktiekapitalet kan komma att öka med högst 58 341,25 kronor vid fullt utnyttjande av de utgivna teckningsoptionerna. För varje tio (10) per avstämningsdagen innehavda aktier i bolaget erhålles en (1) teckningsoption. Rätt att erhålla teckningsoptionerna ska med företrädesrätt tillkomma bolagets aktieägare. Teckningsoptionerna är nu registrerade hos Bolagsverket och avstämningsdag för erhållande av teckningsoptionerna är av styrelsen beslutad till den 13 juni 2019.

Jörgen Eriksson, VD, QuickBit, jorgen.eriksson@quickbit.eu, 070-681 2777