• Quickbit eu AB/

QuickBit eu AB (publ) beslutar om avstämningsdag till den 5 juni 2019 avseende tilldelning av teckningsoptioner till tidigare optionsinnehavare

För att anpassa erbjudandet i den unit som utgavs 2017 till villkoren i bolagets förestående spridningsemission har, som tidigare aviserats i pressmeddelande den 12 april 2019, styrelsen i Quickbit eu AB (publ) beslutat att med avvikelse från aktieägares företrädesrätt vederlagsfritt emittera och tilldela 500 000 teckningsoptioner till innehavarna av de totalt 1 000 000 teckningsoptioner som utgavs. Teckningsoptionerna är nu registrerade hos Bolagsverket och avstämningsdag för erhållande av teckningsoptionerna är av styrelsen beslutad till den 5 juni 2019.  Teckningsoptionerna allokeras till serie TO1.

Jörgen Eriksson, VD, QuickBit, jorgen.eriksson@quickbit.eu, 070-681 2777