Quickbit meddelar förändring i ledningsgruppen

Quickbits CFO Simon Afeworki har beslutat att lämna Quickbit för att anta nya utmaningar. Simon har varit anställd på Quickbit sedan 2019 och hans sista dag är den 8 juli 2022. Quickbit har utsett Susanne Andersson till interim CFO. Susanne har en bred erfarenhet från bolag med internationell verksamhet i roller som CFO och med ansvar för investerarrelationer. Quickbit har inlett en rekryteringsprocess för att utse en permanent CFO.

“Det har varit ett privilegium för mig att jobba på Quickbit. Efter 2,5 intensiva men fantastiska år har jag beslutat att tackat ja till ett erbjudande och en ny utmaning utanför Quickbit. Quickbit har gjort enorma framsteg som bolag under de åren jag har varit här och står nu på en robust grund. Därför ser jag det som ett bra tillfälle att lämna över min roll till en ny person och jag ser fram emot att fortsätta följa bolagets resa. Jag vill tacka Hammad för förtroendet samt rikta ett speciellt tack till alla kollegor för deras engagemang och inställning under min tid på Quickbit“, säger Simon Afeworki, CFO Quickbit.

“Simon har varit en viktig del i den utvecklingsprocess som Quickbit har genomgått de senaste åren. Med sin kunskap och sitt ledarskap har han varit bidragande i Quickbits framgång samtidigt som han har visat ett stort engagemang i ledningsgruppen. När Simon nu går vidare för att åta sig nya utmaningar önskar vi honom all lycka till”, säger Hammad Abuiseifan, VD Quickbit och fortsätter:

“Jag vill samtidigt hälsa Susanne välkommen till Quickbit. Susanne har en gedigen erfarenhet inom både finans samt investerarrelationer och kommer att bidra med sin kompetens samt erfarenhet till ledningsgruppen, när vi nu fortsätter Quickbits expansiva resa.”

Susanne har erfarenhet från flera olika börsnoterade bolag och kommer senast från en roll som CFO på First North-noterade Sedana Medical. Tidigare har Susanne bland annat varit CFO på Pricer, Head of Investor Relations på PostNord samt Director of Investor Relations på Ericsson. Susanne kommer att ingå i Quickbits ledningsgrupp.

Hammad Abuiseifan, VD

+ 46 73 095 87 12
hammad@quickbit.com

Quickbit är ett svenskt fintechbolag, som grundades 2016 med målet att förenkla för fler människor och företag att använda kryptovaluta i sin vardag. Idag erbjuder Quickbit säkra och användarvänliga produkter för såväl e-handlare som kunder. Med hittills över €900 miljoner i transaktioner genomförda på blockchain, har Quickbit redan möjliggjort och stärkt användningen av kryptovalutor för individer runt om i världen. Quickbit är sedan juli 2019 noterat på NGM Nordic SME. För mer information, besök www.quickbit.com