Månadsbrev augusti

Under augusti fortsatte vi arbetet med att testa vår lösning och förbereda vår unika kyllösning för tredjeparts testning och certifiering. Hög kvalitet är viktig för oss och våra kunder och vi har gjort ett medvetet val genom att i möjligaste mån använda oss av svenska leverantörer och samarbetspartners. Vi vill ha en maskin som är ”Made in Sweden” som vi kan vara stolta över.

I mitten av augusti, byggde vi vår första kylenhet hos vår samarbetspartner i Blekinge som fortsättningsvis kommer att slutmontera vår maskin. Vi tog tillfället i akt att diskutera hur vi kan optimera produktionsflödet och sammansättningen i framtiden.

Under augusti besökte vi också Aktiespararnas lokala förening i Kristianstad där vi fick möjlighet att presentera både vår unika lösning och vårt företag inför 75 personer. Det var premiärvisning av vår kylenhet inför en engagerad och intresserad publik utanför vårt kontor. Vi fick många positiva reaktioner och många kloka frågor. Det är alltid roligt att prata inför gediget intresserade personer som ser värdet i vad man presenterar.

Vår nya hemsida kommer att lanseras väldigt snart, men vi behöver någon vecka eller två till för att få alla dokument på plats. Vi är övertygade om att ni kommer att tycka om vår nya, uppdaterade hemsida.

Fredagen den 25e augusti publicerade vi både ett pressmeddelande och vår delårsrapport där vi
även hälsade Joakim Nilsson välkommen till QuickCool såsom företagets Chief Technology Officer (CTO). Vi gläder oss mycket åt det faktum att Joakim har valt att arbeta hos QuickCool och därmed bli en nyckelperson i företagets spännande resa framöver. Joakims mångsidighet, breda erfarenhet och gedigna kunskaper om liknande kyllösningar är unika och vi är övertygade om att han kommer att tillföra mycket värde till bolaget.

En aktieägare vid namn Niklas tittade förbi kontoret i Lund på en kopp kaffe och en kort frågestund om QuickCools lösning. Han fick se delar av vår kyllösning, vilket var uppskattat. Gör gärna som Niklas, titta förbi vårt kontor och hälsa på. Alla är välkomna!

bolagets hemsida kan du hitta “Frågor och svar” där vi samlar många vanligt förekommande frågor om QuickCool och vår produkt.

QuickCool önskar dig en fortsatt härlig sensommar!

Hör gärna av dig direkt till mig om Du har ytterligare frågor eller vill besöka vårt kontor för en kopp kaffe och ett personligt möte.

Med vänliga hälsningar,
Fredrik

Fredrik Radencrantz

QuickCool AB