Mer från Bolaget Månadsbrev januari 2020

Vi välkomnar ett nytt, händelserikt och spännande 2020!
Under decenniets första månad har vi fortsatt med vårt utvecklings- och dokumentationsarbete. Förhandlingarna avseende vår långsiktiga finansiering har fortsatt, vi har haft möten med några underleverantörer, arbetat med underlagen för ytterligare patentansökan samt ansökan till Läkemedelsverket som avser vår grimma (klass 1) som lämnas in om några några veckor.

Vi började året med att besöka fabriken där våra Nasal Cooling Kits, engångsartiklarna, kommer att produceras. Vi sparar både tid och säkerställer kvaliteten vid användning av maskinerna som vi köpte in i slutet av förra året. Produktionen av de första ballongkatetrarna har fungerat bra. Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete med dem.

Förhandlingarna avseende vår långsiktiga finansierng har fortsatt med olika parter och alternativ. Vi återkommer med information inom några veckor.

Vi har träffat två underleverantörer för att diskutera priser, prognoser och tekniska lösningar.

Vi har arbetet med att ta fram underlag för två olika patentansökningar. Vi avser att lämna in den ena patentansökan under mars månad och den andra under april månad. Dessutom har vi arbetat med att slutföra den tekniska filen avseende grimman (klass 1 produkt, som ingår i Nasal Cooling Kit) så att vi kan lämna in ansökan till Läkemedelsverket nästa månad.

Försäljningsvärdet för kylsystem på den globala marknaden uppgick till över tio miljarder kronor (USD 1 013 miljoner) under 2018 och beräknas ha en årlig tillväxt (CAGR) om 6,34% mellan 2020-2027. Det är positivt med god tillväxt på samtliga marknader de närmast åren! Källa: www.ResearchNester.com

Vi ser fram emot ett framgångsrikt nytt decennium. Vi börjar med 2020!

Följ oss gärna på LinkedIn. Eller ta del av ytterligare information som finns på vår hemsida: http://www.quickcool.se/

Med vänliga hälsningar,
Fredrik

Fredrik Radencrantz