• QuickCool/

QuickCool AB (Publ): Styrelsen meddelar försening i att slutföra potentiellt "omvänt förvärv" av QuickCool av Esport företaget GameCubed Ltd. mitt i ekonomisk kris till följd av Covid 19.

Spotlight meddelar beslut att avlista QuickCool från och med den 17 april. Tidsplanen för den föreslagna transaktionen har försenats av den oväntade globala ekonomiska krisen till följd av Covid 19.

Den 12 februari 2020 ingick QuickCool AB ("QuickCool") i en avsiktsförklaring med kanadensiska Esport-företaget GameCubed Inc. ("GameCubed") och dess aktieägare enligt vilken aktieägarna i GameCubed avsåg att överföra ett innehav om 100 % i GameCubed till QuickCool i utbyte mot nyemitterade QuickCool-aktier.

GameCubed har i sin tur genomfört ett bindande SPA för att förvärva samtliga emitterade och utestående aktier i No Tidehunter AB ("No Tidehunter"). No Tidehunter är en professionell spel- och Esports-organisation som driver Alliance Esports-teamet som bildades i april 2013 och blev spelarägd 2016. Alliance är erkänt som ett av de främsta Esports-lagen i Sverige och ett av de fem bästa Esports-lagen i världen.

Tidsplanen för den föreslagna transaktionen har försenats av den oväntade globala ekonomiska krisen till följd av Covid 19. Slutförandet av transaktionen är föremål för ett antal villkor, inklusive godkännande av aktieägarna och handelsplatsen.

Spotlights beslut att avlista QuickCool från och med den 17 april 2020

Spotlight har idag meddelat sitt beslut att avlista QuickCool från och med den 17 april 2020 ("Beslutet").  Det huvudsakliga skälet från Spotlight för ett sådant beslut är att QuickCool inte uppfyller noteringskraven och inte har kunnat presentera hur noteringskraven kommer att uppfyllas inom rimlig tid. Eftersom QuickCool handlas på Spotlight med villkoret att genomgå en omlistning har Spotlight kommit fram till att QuickCools aktier ska avnoteras från Spotlight.

Styrelsen för QuickCool är besviken över Spotlights beslut och dess ovilja att ge mer tid mitt i en global ekonomisk kris till följd av Covid 19, vilket skapar osäkerhet på marknaden av en omfattning som inte upplevts på generationer. Styrelsen för QuickCool kommer att utvärdera andra möjligheter att upprätthålla handel med QuickCools aktier, inklusive möjligheten att begära att beslutet återkallas av Spotlight.

Styrelsen för QuickCool offentliggör ytterligare information så snart det finns någon väsentlig utveckling med avseende på beslutet.

Lund  23 Mars 2020

QuickCool AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Radencrantz, VD

E-post: fredrik.radencrantz@quickcool.se

Denna information är sådan information som QuickCool AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 mars 2020.

QuickCool är ett svenskt medicintekniskt bolag, vars affärsidé är att rädda liv och förhindra hjärnskador vid akut hjärnischemi (otillräcklig blodförsörjning till hjärnan) genom att utveckla och tillhandahålla ett unikt och globalt patenterat kylsystem, The QuickCool system. QuickCool är verksamt på den snabbväxande marknaden, Targeted Temperature Management (TTM), för hjärnskyddande kylbehandling av patienter med t ex akut hjärtstopp och stroke. QuickCools system skyddar hjärnan genom att kyla i näshålan och utnyttjar därmed den medfödda värmeväxlaren i näsan. QuickCools intranasala metod erbjuder skonsam och oavbruten kylbehandling för både vakna och sövda patienter. QuickCool är noterat på Spotlight Stock Market och bedriver sin verksamhet på Ideon Science Park i Lund. För mer information, hänvisar vi till vår hemsida: www.quickcool.se