QuickCool förstärker sin organisation med en erfaren Director QA/RA

Annelie Hagström börjar som Quality Assurance and Regulatory Affairs Director den 01 december 2017.

Som en del i bolagets förändring från utvecklingsbolag till ett bolag fokuserat på marknad och försäljning, har Annelie Hagström rekryterats till QuickCool AB som Director QA/RA med start den 01 december 2017.

Bolaget anställer nu ytterligare en nyckelperson för att förstärka bolagets kompetens inför marknadslanseringen. Annelie kommer att bidra med sin breda erfarenhet inom kvalitetsledning samt CE-märkning och registrering av medicintekniska produkter. Annelie har tidigare varit anställd som kvalitetsingenjör på Mediplast AB i Malmö och nu senast som QA RA Manager på Vigmed AB i Helsingborg.

Då Bolaget påbörjar sin kommersiella lansering i mars nästa år så är det av stor vikt för QuickCool att ha en egen, dedikerad resurs inom kvalitetsledning. Detta för att främst säkerställa kommunikation med nationella och internationella myndigheter och certifieringsorgan.

”Annelie har en bakgrund som passar QuickCool AB som handen i handsken. Annelie har alla de kvalifikationer som vi söker. Annelie är en driven, erfaren och kunnig person med mångårig internationell erfarenhet från andra medicintekniska företag. Annelie har en bred bakgrund med praktisk erfarenhet från sjukvården och marknadsförståelse. Stabil erfarenhet av QA/RA frågor från två medicintekniska bolag i rollen som QA/RA Manager, varav det senare har varit i liknande uppstartsfas som QuickCool”, säger VD Fredrik Radencrantz.”

"Det ska bli jätte spännade att få vara med på QuickCools resa från slututveckling till global lansering och försäljning. Det är en unik produkt som jag får möjlighet att jobba vidare med och jag ser verkligen fram emot att som Director QA/RA få bli en del av teamet. Mina tidigare erfarenheter passar bra in i verksamheten. Det känns verkligen inspirerande att få arbeta med en produkt som kan göra stor skillnad om man drabbas av syrebrist i hjärnan på grund av exempelvis hjärtstopp eller stroke”. säger Annelie Hagström.

För frågor avseende ovanstående information, vänligen kontakta

E-post: fredrik.radencrantz@quickcool.se

QuickCool är ett svenskt medicintekniskt bolag, vars affärsidé är att rädda liv och förhindra hjärnskador vid akut hjärnischemi (otillräcklig blodförsörjning till hjärnan) genom att utveckla och tillhandahålla ett unikt och globalt patenterat kylsystem, The QuickCool System. QuickCool är verksamt på den snabbväxande marknaden, Targeted Temperature Management (TTM), för hjärnskyddande kylbehandling av patienter med t ex akut hjärtstopp och stroke. QuickCools system skyddar hjärnan genom att kyla i näshålan och utnyttjar därmed den medfödda värmeväxlaren i näsan. QuickCools intranasala metod erbjuder skonsam och oavbruten kylbehandling för både vakna och sövda patienter. QuickCool är noterat på AktieTorget och bedriver sin verksamhet på Ideon Science Park i Lund. För mer information vänligen se www.quickcool.se