Daniel Svensson ny vd på Qvanti

Report this content

Konsultföretaget Qvanti arbetar med att förbättra driftsekonomin för restauranger och hotell samt öka lönsamheten vid inköp. Nu får bolaget en ny vd i Daniel Svensson samt förstärks med Martin Lennartsson som Onboarding och Support Manager.

Daniel Svensson och Martin Lennartsson
Daniel Svensson, vd och Martin Lennartsson, Onboarding och Support Manager

Daniel Svensson är ny vd för konsultföretaget Qvanti som har kontor i Stockholm, Göteborg och Växjö. Tidigare kommer Daniel Svensson från Leröy Seafood Group där han arbetat i 18 år som bland annat vd för den svenska sälj- och distributionsverksamheten. Daniel Svensson har även varit vd för Leröys norska horeca-försäljningen samt suttit som ordförande i det motsvarande finska bolaget.

– Qvanti är ett fantastiskt spännande bolag som verkligen har möjlighet att göra skillnad för hotell, restauranger och leverantörer. Mitt mål är att förändra och utveckla hela besöksnäringen, säger Daniel Svensson som är ny vd på Qvanti. Det ska vi lyckas med genom att bland annat förse branschen med en operativ process, från inköp och produktplacering till försäljning som bygger på fakta istället för känsla.

Andreas Moene är grundare av Qvanti och avgående vd för verksamheten. Genom rekryteringen av Daniel Svensson kommer Andreas Moene att kunna fokusera ytterligare på affärsutveckling samt företagets internationella expansion.

– Daniel Svensson bidrar med enorm erfarenhet från leverantörsledet där Qvanti behöver skapa ett lika stort värde som för våra hotell- och restaurangkunder. Leverantörerna är nyckeln till att göra vår inköpsplattform framgångsrik på lång sikt, säger Anderas Moene som är grundare av Qvanti. Målet nu när Daniel Svensson är ombord är att fortsätta dubbla vår omsättning genom en expansion i Sverige, Norge och Danmark.

I höst tillträder även Martin Lennartsson på Qvanti som Onboarding och Support Manager. I uppgiften ingår det att stödja uppstarten av nya kunder, hålla kontakt med leverantörer samt ge löpande support. Martin Lennartsson kommer senast från tjänsten Commodity Manger på Gothia Towes med ansvar för hållbarhet samt inköp av mat och dryck.

Både Daniel Svensson och Martin Lennartsson kommer att vara baserade på Göteborgskontoret.

För frågor, vänligen kontakta:
Andreas Moene, grundare av Qvanti
Mail: moene@qvanti.se

Daniel Svensson, vd för Qvanti
Mobil: 0709 501 618
Mail: svensson@qvanti.se

Om Qvanti AB
Qvantis tjänst hjälper hotell- och restaurangverksamheter att enkelt sänka sina kostnader. Genom analys och åtgärd av, i första hand, inköp, drift och bemanning sänks kundernas kostnader med mellan 5-15 procent. Qvantis unika IT-stöd har utvecklats av och ägs sedan 2017 av konsultbolaget Preopening AB.

www.qvanti.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

– Qvanti är ett fantastiskt spännande bolag som verkligen har möjlighet att göra skillnad för hotell, restauranger och leverantörer. Mitt mål är att förändra och utveckla hela besöksnäringen. Det ska vi lyckas med genom att bland annat förse branschen med en operativ process, från inköp och produktplacering till försäljning som bygger på fakta istället för känsla.
Daniel Svensson, vd på Qvanti
– Daniel Svensson bidrar med enorm erfarenhet från leverantörsledet där Qvanti behöver skapa ett lika stort värde som för våra hotell- och restaurangkunder. Leverantörerna är nyckeln till att göra vår inköpsplattform framgångsrik på lång sikt. Målet nu när Daniel Svensson är ombord är att fortsätta dubbla vår omsättning genom en expansion i Sverige, Norge och Danmark.
Anderas Moene, grundare av Qvanti