NOBIS HOSPITALITY GROUP VÄLJER QVANTI

Report this content

Nobiskoncernen med 26 hotell, restauranger och barer i både Stockholm och Köpenhamn väljer Qvanti för strategisk rådgivning och kostnadskontroll. I uppdraget ingår även en komplett implementering av inköpsplattformen FreshX som Qvanti nyligen förvärvat.

Nobis Hotel

I Nobis Hospitality Group ingår ett flertal kända restauranger och hotell så som Operakällaren, Restaurant J, Miss Clara, Nobis Hotel och Stallmästargården. Nu blir koncernen kund till företaget Qvanti som arbetar med analyser, strategisk rådgivning och kostnadskontroll för hotell och restauranger.

I september förvärvade Qvanti företaget FreshX som skapat en app för inköp och inventering. FreshX används sedan tidigare av flera verksamheter inom Nobiskoncernen. I det nya uppdraget integreras både Qvanti och FreshX på Nobis samtliga hotell och restauranger.

– Samarbetet med Qvanti och integrationen av FreshX är ett viktigt led i vår digitalisering. Syftet är att förenkla inköpsprocessen samtidigt som vi ökar både kostnadskontrollen och lönsamheten ytterligare, säger Anna Björklund som är Food & Beverage Controller på Nobis Hospitality Group.

I uppdraget för Nobiskoncernen genomför Qvanti verksamhetsanalyser samt löpande kontroll av siffror och lönsamhet. Genom justeringar av inköpsbeteendet förväntas kvaliteten öka och kostnaderna minska.

– Det är givetvis prestigefyllt att bli strategisk partner till en koncern med så många högprofilerade restauranger och hotell, säger Christan Kirchner, operativt ansvarig på Qvanti. Genom att integrera både Qvanti och FreshX kan vi förbättra lönsamheten även för en så välskött verksamhet som Nobiskoncernen.

Uppdraget för Qvanti från Nobiskoncernen startade i september och fortsätter löpande.

För mer information kontakta:

Christian Kirchner, COO för Qvanti
Mail: kirchner@qvanti.se

Anna Björklund, Food & Beverage Controller, Nobis Hospitality Group
Mobil:
Mail:
anna.bjorklund@nobis.se

Om Qvanti
Qvanti erbjuder både tekniska lösningar och strategisk rådgivning inom hospitality-industrin. Genom lång branschkunskap får uppdragsgivare hjälp att utveckla sina hotell-, restaurang- och konferensanläggningar till sin fulla potential. Det sker utifrån både driftsekonomi och inköpsbeteende utan att göra avkall på känsla och koncept. Qvanti har kontor i både Stockholm och Göteborg.

www.qvanti.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

– Samarbetet med Qvanti och integrationen av FreshX är ett viktigt led i vår digitalisering. Syftet är att förenkla inköpsprocessen samtidigt som vi ökar både kostnadskontrollen och lönsamheten ytterligare.
Anna Björklund, Food & Beverage Controller på Nobis Hospitality Group.
– Det är givetvis prestigefyllt att bli strategisk partner till en koncern med så många högprofilerade restauranger och hotell. Genom att integrera både Qvanti och FreshX kan vi förbättra lönsamheten även för en så välskött verksamhet som Nobiskoncernen.
Christan Kirchner, operativt ansvarig på Qvanti