• Qvanti/

Order Impact och Qvanti går samman för att hjälpa aktörer inom HORECA och DVH till förbättrade kundupplevelser

Report this content

Order Impact utvecklar digitala lösningar för grossister och leverantörer inom HORECA som exempelvis produkt- och orderhanteringssystem (OMS/PIM), e- handels- och betaltjänstlösningar. Sedan tidigare är Order Impact AB ägare av Flaivy Nation AB som bygger på företagets lösningar för att förenkla inköp, orderhantering och automatisering av manuellt arbete för beställare inom HORECA och DVH.

Qvanti, med inköpsplattformen FreshX, har sedan över nio år tillbaka utvecklat en plattform som hanterar kommunikation och beställningar. Den används av ett stort antal operatörer inom hotell och restaurang samt deras grossister och leverantörer. Plattformen effektiviserar både beställningar och upphandlingar samt förbättrar avtalslojaliteten. Funktionaliteten består bland annat även av en recept- och menymodul, inköpsprognoser, lönsamhets- och CO2-beräkningar ner på portionsnivå och verksamhet, stöd för inventering samt ordermottagning.

– Qvantis gedigna kunskap och nätverk inom HORECA tillsammans med bredden i vårt erbjudande kompletterar varandra perfekt, säger Daniel Juhlin, vd för Order Impact. Tillsammans kan vi erbjuda branschen lösningar som förenklar, sparar tid och onödiga kostnader som i stället kan läggas på kundupplevelsen.

Tillsammans sitter bolagen på en bred portfölj av digitala lösningar och en stor förståelse av behov och möjligheter inom branschen. Bolagen har även tillsammans resurserna, kompetensen och kontakterna för att kunna utveckla befintliga och nya lösningar som på allvar förenklar vardagen och frigör tid.

– Att få tillgång till Order Impacts teknik och utvecklingsresurser skapar helt nya möjligheter att lyfta vår plattform till en ny nivå och göra vardagen enklare för våra samarbetspartners, säger Daniel Svensson som är vd på Qvanti AB.

Efter sammanslagningen kommer Qvanti fortsätta fokusera på att utveckla och sprida sin plattform gentemot beställare medan Flaivy kommer att koncentrera sig på digitala tjänster gentemot grossister och leverantörer. I slutet av året förväntas bolagen gemensamt att hantera orders för över 3 miljarder kronor från cirka 2 000 olika beställare samt ha minst lika många användare av sina digitala lösningar på grossist och leverantörssidan.

För mer information kontakta:
Daniel Juhlin, vd för Order Impact AB
Telefon: +46 (0)761 190 030
E-post: daniel.juhlin@orderimpact.co

Daniel Svensson, vd för Qvanti AB
Telefon: +46 (0)709 50 16 18
Epost: svensson@qvanti.se

www.orderimpact.com
www.qvanti.se

Om Qvanti AB
Qvantis tjänst hjälper hotell- och restaurangverksamheter att enkelt sänka sina kostnader. Genom analys och åtgärd av, i första hand, inköp, drift och bemanning sänks kundernas kostnader med mellan 5-15 procent. Qvantis unika IT-stöd har utvecklats av och ägs sedan 2017 av konsultbolaget Preopening AB.

www.qvanti.se