Produktionen för 2016 uppgick till 506 GWh

Totalt producerade bolagets vindparker i egen ägo 506 GWh elenergi under 2016. Produktionen för december månad uppgick till 69 GWh, cirka 10 procent över plan.

Året avslutades med två starka kvartal med bra vindar, något svagare vindar under kvartal ett och två resulterar i att produktionen totalt för året ligger cirka två procent under förväntad produktion. Tillgängligheten under december månad har legat över 99 procent. Totalt över året har bolaget hållit en hög tillgänglighet på 98,9 procent.

Rabbalshede Kraft erbjuder operativa tjänster och förvaltar vindparker runt om i Sverige för egen ägo och åt partners. Per 31 december 2016 förvaltar Rabbalshede Kraft 134 vindkraftverk (322 MW) varav 71 vindkraftverk (190 MW) i egen ägo och 63 verk (132 MW) ägs av partners. Produktionskapaciteten för de 134 vindkraftverken motsvarar närmare 900 GWh.

Tel. +46 (0) 702-79 79 43 , E-mail; britta.ersman@rabbalshedekraft.se

Rabbalshede Kraft AB (publ) projekterar och etablerar landbaserade vindparker som drivs i egen regi, i samarbete med andra aktörer eller till försäljning där bolaget kan erbjuda operativa tjänster. Rabbalshede Kraft bildades 2005 och förvaltar idag 134 vindkraftverk varav 71 verk inom åtta vindparker är i egen ägo. Den producerade elen från bolagets vindparker i drift säljs på den öppna elmarknaden Nord Pool. Följ bolagets utveckling på