Produktionen för september 2017 uppgick till 37,2 GWh

Totalt producerade bolagets vindparker i egen ägo 37,2 GWh elenergi under september månad, närmare 14 procent under förväntad produktion. Tillgängligheten har legat närmare 99 procent.

Rabbalshede Kraft erbjuder operativa tjänster och förvaltar vindparker runt om i Sverige för egen
ägo och åt partners. Rabbalshede Kraft förvaltar 170 vindkraftverk (438 MW) varav 93 vindkraftverk (266 MW) i egen och samägd regi och 77 verk (172 MW) ägs av partners. Den totala produktionskapaciteten för de 170 vindkraftverken motsvarar drygt 1 200 GWh per år.

Den förväntade produktionen baseras på ett genomsnittligt vindår, s.k. normalår.

Tel. +46 (0) 702-79 79 43 , E-mail; britta.ersman@rabbalshedekraft.se

Rabbalshede Kraft AB (publ) projekterar och etablerar landbaserade vindparker som drivs i egen regi, i samarbete med andra aktörer eller till försäljning där bolaget kan erbjuda operativa tjänster. Rabbalshede Kraft bildades 2005 och förvaltar idag 197 vindkraftverk varav 105 verk är i egen och samägd ägo. Den producerade elen från bolagets vindparker i drift säljs på den öppna elmarknaden Nord Pool. Följ bolagets utveckling på www.rabbalshedekraft.se