Rabbalshede Kraft erhåller ISO-certifiering för kvalitet och miljö

Som första fristående vindkraftbolag i Sverige har Rabbalshede Kraft erhållit kvalitetscertifikat enligt ISO 9001 och miljöcertifikat enligt ISO 14001.

Rabbalshede Kraft implementerar ett industriellt tänkande och industriella processer i verksamhetens alla led från förprojektering av vindparker till drift och underhåll av parker och vindkraftverk. Som ett led i detta arbete har Bolaget under den gångna vintern utvecklat interna rutiner och processer som ska motsvara kraven i Bureau Veritas Certifications kvalitetscertifikat ISO 9001 samt miljöcertifikat ISO 14001. Båda certifikaten omfattar projektering, inköp, drift och underhåll av vindparker samt försäljning och produktion av vindkraftsel. Burea Veritas Certification / SWEDAC, Styrelsen för ackreditering och teknisk kontroll, har nu meddelat att Rabbalshede Kraft befunnits vara i överensstämmelse med kraven i dessa båda så kallade ledningssystem. ”Det är ett fantastiskt erkännande för oss som organisation och jag gläds med alla medarbetare som ansträngt sig för att uppfylla certifieringskraven. Dessa bägge certifieringar gynnar våra nuvarande och framtida aktieägare, då de är ett kvitto på att alla processer i etableringen av vindparker och i driften kontinuerligt kvalitetssäkras”, säger Thomas Linnard, Rabbalshede Krafts VD.