Rabbalshede Kraft har beviljats miljötillstånd för vindpark Årjäng Nordväst II i Årjängs kommun

Vindpark Årjäng Nordväst II i Årjängs kommun har beviljats miljötillstånd. Vindparken omfattar upp till åtta vindkraftverk motsvarande en effekt om cirka 28 MW och upp till 200 m totalhöjd.

Ansökningshandlingar lämnades in till Länsstyrelsen i Örebro län i oktober 2013. Årjängs kommun har därefter tillstyrkt vindparken vilket är en förutsättning för att Länsstyrelsen ska ge tillstånd enligt miljöbalken. Länsstyrelsen i Örebro län beviljade miljötillstånd i juni 2014, tillståndet har nu vunnit laga kraft.

Årjäng Nordväst I omfattar nio vindkraftverk av modell Vestas 112-3 MW, byggnation pågår för färdigställande under hösten 2014.

För ytterligare information, vänligen kontakta;
Thomas Linnard, VD, tel. +46 (0) 525-197 00

Martin Pettersen, Projekteringsansvarig, tel, +46 (0) 525-197 00
martin.pettersen@rabbalshedekraft.se

Rabbalshede Kraft AB (publ) är en snabbväxande aktör inom vindkraft. Bolaget har sedan start år 2005 medverkat till driftsättningen av 62 vindkraftverk varav 38 vindkraftverk inom fem vindparker förvaltas i egen regi, bolaget har ytterligare 33 verk under byggnation och runt 300 verk i upphandlings-, ansöknings- och projekteringsfas. Produktion och försäljning av förnybar el, byggnation av nya vindparker tillsammans med en omfattande projektportfölj utgör grunden för tillväxt. Följ bolagets utveckling på