Rabbalshede Kraft har beviljats miljötillstånd för vindpark Lursäng i Tanums kommun

Vindpark Lursäng i Tanums kommun har beviljats miljötillstånd. Vindparken omfattar upp till fem vindkraftverk motsvarande en effekt om cirka 10 MW.

Ansökningshandlingar lämnades in till Länsstyrelsen i Västra Götalands län i september 2010. Tanums kommun har därefter tillstyrkt vindparken vilket är en förutsättning för att Länsstyrelsen ska ge tillstånd enligt miljöbalken. Länsstyrelsen i Västra Götalands län beviljade miljötillstånd i september 2012, tillståndet har nu vunnit laga kraft.

För ytterligare information, vänligen kontakta;
Thomas Linnard, VD, tel. +46 (0) 525-197 11, +46 (0) 706-100 120

Martin Pettersen, Projekteringsansvarig, tel, +46 (0) 525-197 43
martin.pettersen@rabbalshedekraft.se

Rabbalshede Kraft AB (publ) är en snabbväxande aktör inom vindkraft. Bolaget har sedan start år 2005 medverkat till driftsättningen av 48 vindkraftverk varav 26 vindkraftverk inom fyra vindparker förvaltas i egen regi. En omfattande projektportfölj utgör grunden för tillväxt, Bolaget har ytterligare 14 verk under byggnation och runt 350 verk i upphandlings, ansöknings- och projekteringsfas. Rabbalshede Krafts övergripande mål är att skapa värdetillväxt för bolagets aktieägare genom att i egen regi, i samarbete med andra aktörer och genom avyttring bidra till driftsättningen av 250 verk till och med år 2015. Följ Bolagets utveckling på www.rabbalshedekraft.se