Rabbalshede Kraft inleder handel via Alternativa Listan

Rabbalshede Krafts styrelse har beslutat att inleda handel i bolagets aktie på Alternativa aktiemarknaden (”Alternativa”) via Alternativa Listan. På Alternativa Listan kan köpare och säljare följa kursinformation samt genomföra handel regelbundet. Alternativa är en marknadsplats för handel i onoterade aktier och står sedan 2003 under Finansinspektionens tillsyn.

Handel via Alternativa Listan sker regelbundet en gång per månad för att samla och skapa likviditet i aktien. Varje handelsperiod består av fyra dagar. Första handelsperioden för Rabbalshede Krafts aktie inleds onsdagen den 7 maj och pågår till och med måndagen den 12 maj 2014.

Köpare och säljare kan handla direkt hos Alternativa eller via de flesta banker och mäklarfirmor.

Köp- och säljorder läggs via Alternativas hemsida www.alternativa.se, via e-post info@alternativa.se eller per telefon 08-673 17 90 direkt till Alternativa.

Kurser från handeln finns förutom på Alternativas hemsida bland annat på di.se, svd.se, dn.se och i tidningen Dagens Industri på måndagar.

Thomas Linnard, VD
Tel. +46 (0) 525-197 11, +46 (0) 706-100 120

Fredrik Samuelsson, Ekonomichef
Tel. +46 (0) 525-197 13, +46 (0) 703-01 20 49