Rabbalshede Kraft offentliggör prospekt avseende nyemission

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt, i USA, Kanada, Australien, Hong Kong, Nya Zeeland, Sydafrika eller Japan.

Rabbalshede Kraft offentliggjorde den 22 maj 2012 att styrelsen, med stöd av det bemyndigande som gavs vid årsstämman den 3 maj 2012, fattat beslut om en nyemission av B-aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Syftet med emissionen är att säkerställa det fortsatta utvecklingsarbetet och värdetillväxten i projektportföljen samt att stärka Bolagets rörelsekapital. Vid full anslutning till Erbjudandet så tillförs Bolaget 113 miljoner kronor före emissionskostnader.

Prospektet har godkänts av Finansinspektionen och finns tillgängligt på Rabbalshede Krafts hemsida www.rabbalshedekraft.se samt Alternativa aktiemarknadens hemsida www.alternativa.se.

Tidplan för emissionen

• 7 juni 2012                Avstämningsdag
  • 11-15 juni 2012          Handel i teckningsrätter
  • 11-25 juni 2012          Teckningstid
  • 28 juni 2012              Offentliggörande av emissionsutfall

Handel i teckningsrätter kommer att erbjudas vid Alternativa aktiemarknaden under
11–15 juni 2012. Handeln i teckningsrätter gör det möjligt för både befintliga och nya aktieägare att teckna aktier. Teckningsrätter som aktieägare inte avser utnyttja måste säljas senast den 15 juni 2012.

För ytterligare information kontakta;
Thomas Linnard, VD,
Tel: +46 (0) 706-100 120 E-mail: thomas.linnard@rabbalshedekraft.se

Kent Söderström, Finanschef,
Tel. +46 (0) 73 330 72 80 E-mail: kent.soderstrom@rabbalshedekraft.se