Demonstration för Slussen i morgon, Fredag

Report this content

​Föreningen Bevara Slussen, som vill verka för att Slussen världsarvs-klassas och att den kulturhistoriska miljön runt Slussen rekonstrueras och bevaras håller i morgon en demonstration för Slussen. Alla sympatisörer är välkomna att deltaga.  Samling på Rysstorget, Slussen 16.00

Föreningen Bevara Slussen inbjuder alla sympatisörer som vill rädda Slussen till en demonstration i morgon .  Man samlas på Rysstorget kl. Slussen kl. 16.00 och går sedan till Stortorget, gamla stan där man beräknar samlas 17.00 ca. Parollen är "Sälj inte ut vårt kulturarv", och "Stoppa Slussenförslaget" .

Det nyligen tagna beslutet om Slussen har  kritiserat skarpt för ett demokratiunderskott i processen, så väl som för att det s.k. "nya Slussen" som förslag har allvarliga brister som ännu inte kommit ut till media.

En hearing med sakkunniga och folkvalda hölls i går, Onsdag på Arkitekturmuseum av Arkitekturmuseums vänner. Ytterigare en hearing äger rum på KTH på Måndag (arr. Samfundet S:t Erik) och en demonstration för "gamla Slussen" hålles alltså av Föreningen Bevara Slussen i morgon, Fredag.

För frågor runt morgondagens demonstration,  kontakta Bitte Liberg, ordförande i Södermalmsparkernas vänner: tel: 0734-330394 eller e-mejl bitte@dc5.net

Taggar: