Bokslutskommuniké januari - december 2002

Bokslutskommuniké januari - december 2002 Radians Innova utvecklar, tillverkar och marknadsför optroniska system och komponenter för testning och mätning inom fiberoptisk telekommunikation. Radians Innova kombinerar spjutspetsteknologi inom laser, optik, elektronik och finmekanik. · Faktureringen uppgick till 4,3 (6,6) MSEK. · Årets fakturering avser främst leveranser av Radians PICOTM. · Rörelseresultatet uppgick till -40,4 (-64,7) MSEK och resultatet efter finansiellt netto till -40,3 (-64,6) MSEK. · Årets utvecklingskostnader för nya varianter av Radians PICOTM uppgick till 7,1 MSEK, vilka balanserats. Årets avskrivningar på balanserade utvecklingskostnader uppgår till 7,6 MSEK · Telekommunikationsmarknaden är fortfarande svag och en reduktion av antal anställda har genomförts för att anpassa företagets kostnader till en lägre försäljningsvolym. · Leveranser i större volymer beräknas komma igång under 2004. · Nyemission av högst 4,2 miljoner aktier pågår. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/11/20030311BIT00690/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/11/20030311BIT00690/wkr0002.pdf Hela rapporten