Delårsrapport januari-september 2003

Delårsrapport januari - september 2003 Radians Innova utvecklar, tillverkar och marknadsför optroniska system och komponenter för testning och mätning inom fiberoptisk telekommunikation. Radians Innova kombinerar spjutspetsteknologi inom laser, optik, elektronik och finmekanik. * Faktureringen under årets första nio månader uppgick till 2,7 (3,7) MSEK. * Rörelseresultatet uppgick till -23,3 (-30,3) MSEK och resultatet efter finansiellt netto till -25,2 (-29,8) MSEK. * Telekommunikationsmarknaden är fortfarande svag. * Under året har en emission av konvertibla skuldebrev genomförts. Emissionen tillförde bolaget 27,6 MSEK. * Med hänsyn till att den svaga utvecklingen på telekommunikationsmarknaden har ett åtgärdsprogram genomförts för att reducera bolagets kostnader. Som ett led i besparingen har antalet anställda i bolagets reducerats. * Bolaget är i behov av nytt kapitaltillskott under december 2003 för kunna fortsätta sin verksamhet. För ytterligare information kontakta: Per Danielsson, verkställande direktör Telefon 031 - 733 30 54 Email: per.danielsson@radians.se Dag Skauby, ekonomichef Telefon 031-733 30 10 Email: dag.skauby@radians.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/24/20031024BIT00180/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/24/20031024BIT00180/wkr0002.pdf Hela rapporten