Radians slutför nyemission på 38 miljoner kronor

Radians slutför nyemission på 38 miljoner kronor Göteborg 10 april, 2002. Radians Innova AB har genomfört en riktad nyemission på 38 MSEK. Deltagare i emissionen var Investor Growth Capital, Industrifonden, Innovationskapital, JDS Uniphase samt ett antal mindre investerare. JDS Uniphase (USA) är en ledande tillverkare av optiska komponenter för telekommunikationsindustrin och en av Radians mest betydelsefulla kunder. Med kapitaltillskottet säkerställs en vidareutveckling och fortsatt offensiv marknadsföring av huvudprodukten Radians PICO, en avstämbar laser för test- och mättillämpningar inom telekomsektorn. För mer information, kontakta Per Danielsson, VD Radians Innova AB på telefon 031-733 30 54 eller epost per.danielsson@radians.se. Om Radians Innova Radians Innova AB utvecklar, tillverkar och marknadsför avstämbara lasrar för den fiberoptiska telekommunikationsindustrin. De används framförallt som mycket exakta laserkällor i optiska mätinstrument där de kan svepa över breda våglängdsområden och möjliggöra snabba mätningar av komponenter. Produkterna bygger på Radians unika förmåga att kombinera avancerad laserteknik, optik, elektronik och finmekanik. Det gör Radians PICO till marknadens effektivaste avstämbara laserkälla. Radians har drygt 40 anställda och sitt huvudkontor i Göteborg. Största ägare är Innovationskapital Fond 1 AB, Investor Growth Capital AB, Industrifonden och JDS Uniphase. Mer information finns på företagets webbplats: www.radians.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT00410/wkr0002.pdf